"כל הרופאים שרגילים לברוח מביה"ח - שיפסיקו ליילל"

ד"ר עמוס סבו, רופא בכיר לטיפול נמרץ מבי"ח נהריה, תוקף את המתנגדים לשעון נוכחות: "חמורה מאד התופעה שאותם רופאים בכירים במרכז מעודדים את המתמחים לשמש 'בשר תותחים' לשאיפתם לרדת משעון נוכחות" ■ קורא ליו"ר הסתדרות הרופאים: "אל תיכנע לצבועים"

ראשי ההסתדרות הרפואית (הר"י) מנהלים ביממה האחרונה קרב בלימה כנגד המהלך שצובר כבר תאוצה, במסגרתו 120 ראשי מחלקות ורופאים בכירים אחרים ממספר בתי חולים במרכז הארץ הקימו ארגון רופאים חדש (ארב"ה) שיתחרה בהר"י.

בהסתדרות הרפואית קיימו היום פגישות עם ראשי האיגודים המדעיים, כדי להסביר את הישגי ההסכם שנחתם ולמנוע התנתקות מהארגון. אמש (ג') התכנסו ראשי המחלקות בבית החולים איכילוב, אחד ממעוזי ההתנגדות החריפים להסכם, וחתמו על אמנה הקוראת להתפטרותו של יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

אותם בכירים הבהירו כי הם אינם מתנגדים להטבות עבור רופאים לפריפריה, אולם לדבריהם יש להגדיל משמעותית את תוספות השכר לכלל הרופאים, לרבות אלה במרכז הארץ. הרופאים הבכירים הביעו התנגדות חריפה לאחד מסעיפי ההסכם החדש, שלפיו הם יחויבו בהחתמת שעון נוכחות. מאות רופאים מהמרכז כבר חתמו על עצומה כנגד הסעיף הזה, אף על פי ששעון הנוכחות יאפשר לראשונה תשלום עבור שעות נוספות לרופאים שיישארו בביה"ח בציבורי לאחר השעה 16:00.

ההתקוממות הזאת מצד מנהלים בכירים וראשי בתי חולים מהמרכז ממשיכה לחדד את הפער בין מרכז לפריפריה. במכתב שנשלח לד"ר אידלמן והגיע לידי "גלובס", כותב רופא בכיר לטיפול נמרץ מבית החולים נהריה, ד"ר עמוס סבו: "סוף סוף מישהו דאג לפריפריה. וכל אותם צבועים שרגילים לברוח מבתי החולים באמצע יום העבודה שיפסיקו ליילל. חמורה מאוד התופעה שאותם רופאים בכירים במרכז מעודדים את המתמחים לשמש 'בשר תותחים' לשאיפתם לרדת משעון נוכחות. עצם העובדה שרק מתמחים מהמרכז התפטרו אומרת הכל. עמוד איתן על שלך בבקשה, ואל תיכנע לאותם רופאים צבועים".

ד"ר סבו בעצמו מייצג לא רק את רופאי הפריפריה שייהנו מתוספות שכר גבוהות יותר במסגרת ההסכם החדש, אלא גם את הרופאים העוסקים במקצועות שבמחסור - מקצועות שאין בהם פרקטיקה פרטית. אלה, יקבלו במסגרת ההסכם תוספת שכר של 67% בפריסה ל-3 שנים בלבד. לעומתו, מי שמובילים את ההתנגדות להסכם הם רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מאזור המרכז, שנהנים מפרקטיקה פרטית ענפה. כך למשל, את המתנגדים הבולטים להסכם שאף נמנה עם יוזמי ההקמה של ארגון הרופאים החדש, הוא פרופ' יהודה אולמן, מנהל מחלקת כירורגיה פלסטית בביה"ח רמב"ם - שמבצע ניתוחים פלסטיים בין היתר בביה"ח הפרטי אסותא.