בדרך למכרז: בזק מאיצה פרויקט הסיבים האופטיים

בזק פנתה לקבל מידע מספקים במסגרת הכנותיה לכניסה לעולם הסיבים האופטיים לבניינים ולבתים ■ זהו שלב מקדמי, אך ההערכות הן שבתוך חודשים ספורים החברה תצא במכרז לבחירת הספקים לפרויקט

בזק פרסמה RFI (בקשה לקבלת מידע מספקים) במסגרת הכנותיה לכניסה לעולם הסיבים האופטיים לבניינים ולבתים. זהו שלב מקדמי, אך ההערכות הן שבתוך חודשים ספורים החברה תצא במכרז לבחירת הספקים לפרויקט. בזק פנתה למספר מצומצם של ספקים, כאלה שהיא מעריכה שתוכל לעבוד בעתיד.

במקביל למיזם הסיבים המתוכנן, הולכות ומתרבות הערכות שהטכנולוגיות החלופות שבזק שוקלת ליישם כפתרון להגברת המהירויות ברשת ה-NGN, לא יהיו מסוגלות לענות על הדרישות. כלומר, הטכנולוגיות החדשות שהחברה הכריזה שתבחן כמו איחוד חוטי נחושת וטכנולוגיות נוספות שנועדו להפחית רעשים בקווים ולהאיץ מהירויות - לא הוכחו כיעילות מסחרית, וייתכן שיוכלו לתת מענה נקודתי בלבד.

מבחינה טכנולוגית, נראה כי בזק תידרש בתוך זמן קצר להציע מהירויות הרבה יותר גבוהות מאלה שהיא מציעה היום, מה שיהיה קשה לביצוע ללא כניסה מהירה לעולם הסיבים האופטיים. גם עכשיו המהירויות המרביות שבזק מציעה, 50 ו-100 מגה, לא יוכלו להינתן בפריסה ארצית.

ברקע הדברים, המהלכים של הוט לשדרוג הרשת שלה, כמו המיזם של חברת החשמל לפריסת סיבים אופטיים, אינם מעניקים לבזק הרבה זמן לנוח על זרי הדפנה של רשת ה-NGN.