3 חברות ישראליות ישתתפו בתחרות טק קראנץ'

מדובר בתחרות הסטארט-אפים של בלוג הטכנולוגיה הנחשב טק קראנץ', החברות המשתתפות הן Farmigo, Shaker ו-Tonara

הסטארט-אפיסטים הישראלים ממשיכים לעשות כבוד בחו"ל: שלוש חברות ישראליות משתתפות בתחרות הסטארט-אפים של בלוג הטכנולוגיה הנחשב טק קראנץ' במסגרת הכנס החצי שנתי Disrupt. החברות המשתתפות הן Farmigo, Shaker ו-Tonara והן יתמודדו בשלושת הימים הקרובים של הכנס מול כ-30 חברות נוספות על תואר הסטארט-אפ הטוב ביותר במסגרת תחרות Battlefield.

חברת Farmigo, עליה נכתב ב"גלובס" בתחילת אוגוסט השנה, נוסדה על-ידי שני יוצאי חברת SAP, בנצי רונן (מנכ"ל) ויוסי פיק (סמנכ"ל פיתוח). החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לקצר את שרשרת המזון ולדלג על רשתות המזון כגורם מתווך באמצע הדרך. הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת לצרכן הסופי לרכוש מזון ישירות מחוות הגידול החקלאית, מהדייג וממי שבעצם לוכד או מכין את המזון. המערכת מאפשרת מצד אחד למגדלים לנהל את המלאי שלהם וליצור מערכת הזמנה וחלוקה מול הלקוח הסופי, שבעצמו נהנה מפלפטרומה לרכישת המזון לפי בחירתו. לדברי רונן, למעלה מ-100 חוות ויצרני מזון שונים עושים שימוש בפלטפורמה בארה"ב, כשבכל שבוע מצטרפים 2-3 יצרנים חדשים. היקף העסקאות החודשי הממוצע של החברה על 2.5 מיליון דולר. עד כה גייסה החברה 2 מיליון דולר מקרן Darya Ventures וממשקיעים פרטיים.

מתמודדת נוספת היא Shaker, שמאחוריה נמצאת חברת Scene53. המוצר של החברה הוא אפליקציית פייסבוק בשם Shaker, שזכתה לפרסום ויראלי חזק במיוחד בשבועות האחרונים ברחבי הרשת החברתית. הרעיון מאחורי המוצר הוא בר וירטואלי בתוך הפייסבוק, שבו לכל משתמש יש דמות וירטואלית ואיתה הוא מסתובב בבר ויכול להתחיל לדבר עם אנשים שונים או להצטרף לשיחות קיימות. על-פי נתוני IVC, חברת Scene53, שהקימו יונתן מאור, עופר רונדשטיין, יונתן קסה וגד מאור, גייסה 3 מיליון דולר מקרן פיטנגו.

החברה הישראלית השלישית היא Tonara של יאיר לביא ויבגני בגלפורט, שפיתחה אפליקציית אייפד מתוחכמת שמאפשרת לנגני תזמורת לוותר על ספר התווים (פרטיטורה) ולהשתמש באייפד. האפליקציה פועלת על בסיס תווים של מלחינים מיוחדים, שחלקם מגיעים בחינם עם היישום ואחרים ניתנים להורדה בתשלום של כדולר בודד באמצעות חנות מובנית. היתרון של האפליקציה, מעבר להצגת התווים, הוא היכולת להקשיב לנגינה ולעקוב אחר התווים ואף להעביר עמודים אוטומטית ומאפשר לצפות בתווים של כל כלי נגינה בנפרד. החברה גייסה מקרן אינדקס ולול ומהמשקיעים אילון תירוש, רמי ליפמן ואלכס זובילגה.

כבוד לישראליות

בשלושת הכנסים האחרונים של TechCrunch Disrupt לפחות חברה ישראלית אחת לקחה חלק בתחרות בהשתתפות כ-20-30 חברות אחרות, כשהכנס הקודם - בחודש מאי השנה - העפילו לתחרות ארבע חברות ישראליות.

במאי 2010 זכתה בתחרות חברת Soluto של תומר דביר וישי גרין, שמאפשרת למשתמשים מתוסכלים לפתור בעיות במחשב האישי ובדפדפן האינטרנט שלהם. בספטמבר 2010 השתתפה חברת Superfly של יונתן מאירי וצביקי כהן, המפתחת מערכת ניהול אינטרנטית של נקודות הנוסע המתמיד בחברות תעופה והשכרת רכב שונות, אך לא הצליחה להעפיל לגמר.

בכנס האחרון, במאי 2011, השתתפו חמש חברות ישראליות - BillGuard של ירון סמיד ורפאל אוזן, שהגיעה למקום השני בתחרות ומאפשרת להתריע למשתמשים בפני חיובים לא רצויים בכרטיס האשראי; Doat של עמי בן דוד, רמי קסטרשטיין וג'ואי שמחון, שמאפשרת לבצע חיפוש בין אפליקציות ולא דרך האינטרנט; Deja של נמרוד רם ואבנר שילה, שמפתחת אפליקציית אייפד המקלה על צריכת תוכן וידיאו ממקורות שונים באינטרנט; MotherKnos של חזקי קוטצ'ר, שמציעה כלי לאיסוף והצגת מידע רפואי של ילדים; ו- SHL Telemedicine של האחים ארז ויריב אזולאי, המציעה שירותי מדידת אק"ג מרחוק על-ידי מכשיר ייחודי.