הממשלה תאשר ביום א' את מינוי בן-מנחם למנכ"ל רשות השידור

(עדכון) - ועדת האיתור בראשות יו"ר הרשות אמיר גילת דנה במינוי עקב הבהרות שדרשה ועדת שפניץ, והחליטה לאשרו מחדש ■ המלצת הוועדה הועברה ללשכת רה"מ, שתדון במינוי ביום א'

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב במינויו של יוני בן-מנחם למנכ"ל רשות השידור, וככל הנראה גם תאשר את המינוי.

זאת, לאחר שוועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, בראשות יו"ר הרשות אמיר גילת, אישרה אתמול (ד') מחדש את המלצתה לבחירת בן-מנחם. הוועדה דנה במינוי עקב ההבהרות שביקשה ועדת שפניץ, והחליטה לאשרו מחדש.

המלצת ועדת האיתור הועברה ללשכת ראש הממשלה, שכאמור תדון במינוי ביום ראשון הקרוב.

אגודת העיתונאים מתנגדת

נזכיר כי בימים האחרונים התקיימה תכתובת בין פרקליטי אגודת העיתונאים בתל-אביב, עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן, לבין מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

במכתב שנשלח ביום שני השבוע לפרקליטות כתבה האגודה כי נודע לה באחרונה כי "בן-מנחם הסביר לחברי ועדת האיתור כי הוא 'הפנים' את הכשלים והפגמים בהתנהגותו האישית והמקצועית, כפי שאלה השתקפו בפסקי הדין שצורפו לעתירה ובחוות-הדעת של מכון 'פילת' (שהעניקה לו ציון נמוך בשנת 2002 עת נבחן לתפקיד מנהל הטלוויזיה הישראלית - ר"ב)".

האגודה קבלה על טיעון זה והוסיפה כ"ראיה" תכתובת בפייסבוק בינו לבין מקורבו ברשות, זליג רבינוביץ': "ישנו גם קומץ קטן מאוד של אנשים קטנים ומעורערים", כותב רבינוביץ' לבן-מנחם, "אשר סוחפים לעתים עובדים אחרים. אני מאמין שהם לא יצליחו במזימותיהם וברשעותם. בכל אופן אנו ערוכים עם מיטב 'הכוחות המזוינים' כתמיד". בתגובה כתב בן-מנחם: "אני בטוח שתוביל ותנהיג את 'הכוחות המזוינים' לקראת הניצחון".

עקב כך תהתה האגודה "האם כך אמור להתבטא מנכ"ל של תאגיד סטטוטורי? האם כך אמור להתבטא עובד מדינה בכיר?".

בתגובה כתבה הפרקליטות כי תיאור הדברים "לוקה בהעצמה מופרזת", אך גם כי "אין לה כל התנגדות" כי הדברים יובאו בעתירה בבג"ץ.