"לבטל מסים על דירה ראשונה בסכום של עד 2 מיליון שקל"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בראיון מיוחד לגלובס TV לקראת הוועידה לחיזוק המגזר העסקי בישראל, שתתקיים מחר ■ מהן ההצעות שלו כמענה למחאה החברתית?

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, קורא לבטל כליל את המסים על רכישת דירה ראשונה בסכום של עד 2 מיליון שקל וכן להחיל מהלך של הוזלות מוצרי מזון. לין אמר את הדברים בראיון לגלובס TV לקראת הוועידה לחיזוק המגזר העסקי בישראל של לשכת המסחר ת"א והמרכז, שתתקיים מחר (ד') בשיתוף "גלובס". את הוועידה נעביר כאן באתר "גלובס" בשידור חי, החל מהשעה 9:00 לערך.

"אנחנו צריכים להוריד את המסים איפה שבאמת מרגישים את ההפחתה במחיר", אומר לין. "להוריד מע"מ כשאין לך ביטחון שזה יתבטא בהפחתה במחיר - חבל. יש להוריד את מס הקנייה על מכוניות, להפחית את מכסי המגן שאנחנו מעניקים לתעשיית המזון ולחקלאות בישראל ולגבי דירת מגורים - בואו נוריד את העלות כמה שאנחנו יכולים; יש לבטל המסים על רכישת דירת מגורים ראשונה בסכום של עד 2 מיליון שקל - לא מע"מ ולא מס רכישה".

לין טוען כי אסור להעלות את מס החברות כיוון שהדבר "יפגע קשה מאוד בחלק גדול מאוד במגזר העסקי וזה יכול גם לעצור את התנופה של הצמיחה במשק, ואז זה יתבטא בהפסד של מקומות עבודה וגם הכנסות למדינה וזה לא מה שאנחנו רוצים".

לין קורא לחקלאים וליצרני המזון לשלב ידיים ולהביא להוזלת מוצרים כמענה למחאה החברתית. צפו בווידיאו המצורף ובו הראיון המלא עם לין.