ייסורי סגן השר המיותר

כמה אפשר לשבת במשרד ולעשות כמעט כלום, במיוחד כאשר הסביבה רוחשת נשים?

לפני כמה ימים (8 בספטמבר) כתבתי כאן על המיותרות, בין השאר, של המשרד לפיתוח הנגב והגליל. מדובר במשרד שהוקם בשעתו כדי לתת תפקיד לשמעון פרס. כשבנימין נתניהו נבחר לראשות הממשלה, הוא שקל לסגור את המשרד ולהעביר את הסמכויות למחלקה במסגרת משרד קיים, כמו שהיה בעבר. לבסוף, הרעיון נגנז.

אבל בסוף נשאר סילבן שלום ללא תפקיד בממשלה, הוא הפעיל פעילים כדי שאלה יפעילו לחץ, והתוצאה הייתה שסילבן קיבל את המשרד לפיתוח הנגב והגליל (ובתור פיצוי גם את תואר המשנה לראש הממשלה - שגם הוא, כמובן, מיותר).

קודם מבזבזים, אחר-כך מפתחים

כשכתבתי את הדברים לא זכרתי שלשר המיותר יש גם סגן שר מיותר, ושמו איוב קרא. שני מפתחים מדופלמים לגליל ולנגב שיש להם את כל הסוכריות - לשכות, מזכירות, יועצים, נהגים, מכוניות שרד ומנכ"ל, סגנים, ועוד מזכירות ועוד מכוניות. בינתיים אין כל-כך הרבה פיתוח, אבל יש הרבה בזבוזים.

כמובן ששני רודפי הכבוד והבזבוזים הללו, סילבן ואיוב, אינם היחידים. יש עוד רבים כאלה בממשלה שהם בלי תיקים, אבל עם לשכות ונהגים ומכוניות וכיו"ב.

לא לפגוע בכבוד האבוד

היום (ג') פורסם כי נגד קרא הוגשה תלונה על הטרדה מינית, וזו הזכירה לי את קיומו של קרא כסגן השר אצל סילבן. המתלוננת, כך נמסר, היא עובדת במשרד ראש הממשלה. בינתיים, כמובן, איוב קרא הוא בחזקת חף מפשע עד שיוכח אחרת.

אבל בכפוף לחזקת החפות של קרא יש כמה אינדיקטורים לא טובים מבחינתו. ראשית, העובדה שהיועץ המשפטי אישר עריכת חקירה. אישור כזה ניתן לאחר בדיקה קפדנית מאוד, כדי שלא לפגוע לשווא בכבודו של איש ציבור בכיר, גם אם אותו בכיר ויתר על כבודו כאשר דרש לעצמו תואר ותפקיד ריקים מתוכן. אם היועץ המשפטי מאשר, הרי שצריך להיות שם גרעין - לכאורה כמובן - של משהו.

עוד חשוד נרדף

ויש גם את תגובת קרא. זה שהוא מכחיש - ברור וצפוי. אבל לא נזקוף את הכחשתו כהוכחה לאשמתו. אבל הוא גם טוען כי "גורמים שונים דוחפים אנשים להגיש תלונות נגדי, בגלל שאני תומך בראש הממשלה למרות התקופה הקשה".

שוב הסיפור הישן על החשוד הנרדף. אני מכיר כמה פוליטיקאים, די הרבה אפילו, שהם תומכים קנאים של ראש הממשלה, ואף אחת לא התלוננה נגדם.

חף מפשע, לא מחטא הבטלה

אבל אתם יודעים מה? מבלי להתייחס לקרא דווקא, יש פה מצב די מעורר רחמים. נותנים לאנשים תפקידים שאינם דורשים עבודה של ממש, ואחר-כך מתפלאים שהמסכנים האלה מתפתים למעשים כאלה ואחרים? כמה אפשר לשבת במשרד ולעשות כמעט כלום, במיוחד כאשר הסביבה רוחשת נשים?

ברור שבכל מצב חייבים להתגבר על הפיתוי והיצר, אבל הרבה יותר קל לעשות זאת כאשר לאדם יש עניין לעסוק בו. שהרי כבר אמרו חכמינו שהבטלה מביאה לידי שיעמום, והשיעמום לידי חטא. לכן, גם אם קרא ושכמותו חפים מפשע - הם לא חפים מחטא הבטלה.

אז הנה עצה לקרא ואחרים כמותו: רוצים להימנע מצרות - לכו לעבוד!!!!