הפרלמנט האיטלקי אישר: תוכנית צנע בהיקף 54 מיליארד אירו

(עדכון) - ההצבעה התקיימה הערב, התוכנית טעונה אישרור בהצבעה נוספת ■ היקף התוכנית עומד על 54 מיליארד אירו ■ "אישור התוכנית חיוני עבור כל גוש האירו ולא רק עבור איטליה"

הפרלמנט באיטליה אישר הערב (ד'), כצפוי, את תוכנית הצנע שהציג ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, בנסיון למנוע הידרדרות נוספת בכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו. הבית התחתון בפרלמנט החל להתכנס היום משעה 15:00 (שעון ישראל), במטרה לדון בהצעה שהגיש ראש הממשלה.

היקף התוכנית, נזכיר, עומד על 54 מיליארד אירו (74 מיליארד דולר), ובמסגרתה המדינה שואפת להגיע לתקציב מאוזן עד שנת 2013. התוכנית כבר אושרה בשבוע שעבר על ידי הסנאט, ומחכה רק לאישורו של הבית התחתון, שכאמור, התקיימה היום.

במסגרת ההצעה, הציעו 316 ניצבים בפרלמנט בעד התוכנית, מול 302 ניצבים שהצביעו נגד - כך נמסר באתר הבית התחתון באינטרנט, כאשר התוכנית עוד טעונה אישור נוסף במסגרת הצבעה סופית ואחרונה, הערב.

"יישומה המלא של התוכנית הינו חיוני מאוד", אמר הירמן ואן רומפי, נשיא האיחוד האירופי במהלך פגישה עם ראש הממשלה האיטלקי, "אישור התוכנית הינו חיוני לא רק עבור איטליה עצמה, אלא עבורה כל גוש האירו".

ההצבעה על התוכנית באה מגיעה יום אחרי הנפקת אג"ח ממשלתי בהיקף 3.9 מיליארד אירו. היקף ההנפקה היה נמוך מהציפיות מה שהקפיץ את התשואות על האג"ח לרמה של 5.6%.

החששות באירופה ממשבר אשראי הולך וגדל עם עליית הסיכונים לחדלות פירעון של יוון. על פי סוכנות בלומברג הסיכוי לחדלות פירעון של יוון בחמש השנים הקרובות הגיע ל-98%. בעקבות כך צפויה להתקיים בהמשך היום שיחת ועידה בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי וראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדריוס לגבי אפשרות לספק חבילת סיוע נוספת לכלכלת יוון הקורסת.