מנהיגי גרמניה וצרפת: "יוון תישאר בגוש האירו"

המנהיגים מנסים לשלוח מסר מרגיע לשווקים על רקע החששות כי יוון תאלץ לעזוב את הגוש ■ מרקל וסרקוזי לפפנדראו: "חשוב מאוד יישום קפדני ויעיל של התנאים של האיחוד האירופי"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת צרפת ניקולא סרקוזי קיימו הערב (ד') שיחת ועידה עם ראש ממשלת יוון ג'ורג' פאפאנדריוס בנושא עתידה של יוון העומדת בפני פשיטת רגל.

שלושת המנהיגים הסכימו במהלך השיחה כי יוון היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו, ובכך מנסים לשלוח מסר מרגיע לשווקים החוששים כי יוון תאלץ לעזוב את הגוש בגלל משבר החובות אליו נקלעה. "לאור השמועות האחרונות, שלושת המנהיגים הסכימו כי יוון היא חלק בלתי נפרד מגוש האירו", אמר הדובר של הממשלה היוונית, אליאס מוסיאלוס.

מרקל וסרקוזי הדגישו במהלך השיחה את "החשיבות של יישום קפדני ויעיל של התנאים של האיחוד האירופי" למדינות שנקלעו למשבר חוב. עוד הוסיף סייברט כי על אתונה צריכה לדבוק במטרות כלכליות מסויימות ולהעביר רפורמות.

נזכיר כי בנסיון לגרום לאיחוד האירופי לסייע ליוון על ידי חבילת סיוע נוספת, נקט לאחרונה ראש הממשלה היווני בצעדים דרסטיים במדינה על מנת לקצץ בהוצאות הממשלה, בין היתר הוא הבטיח להגביר את הקיצוצים בתקציב וגם את הפיטורים במגזר הציבורי, ולהעלות את המיסים במדינה.

קנצלרית גרמניה התייחסה בימים האחרונים במהלך ראיון לתחנת רדיו גרמנית למשבר של יוון ואמרה: "אסור להגיע למצב שיוון תפשוט רגל בצורה לא מבוקרת", בדבריה רמזה מרקל על אפשרות לסייע ליוון להגיע להסדר חוב. אולם בגרמניה יש מי שסבור שהדרך היחידה שבה יוון יכולה לצאת מהמשבר שנקלעה אליו היא על ידי יציאה מגוש האירו.