כתב אישום: 5 ערבים ישראלים מהצפון תכננו סדרת פיגועים

הנאשמים, חלקם סטודנטים באוניברסיטת חיפה ובטכניון, הודו בחקירתם כי התכוונו לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב ולחטוף את נשקם ■ ברשות אחד העצורים נתפסו שרטוטים להכנת מטעני חבלה

הבוקר (ה') הותר לפרסום כי בתחילת החודש עצרו השב"כ והמשטרה ערבים ישראלים מהכפר דבוריה שתכננו לבצע סדרת פיגועי טרור. בין היתר נאשמים החמישה כי תכננו לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב, תושבי הכפר, ולחטוף את נשקם.

כוחות הביטחון עצרו את החשודים: אסלאם עבד אלקאדר ח'ליל אטרש, בן 24, שהתגורר עד לאחרונה במעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה; מהדי ח'אלד סעדי מצאלחה, בן 21 מאבו-גוש; שאדי עלי פואד אברהים, תושב דבוריה וסטודנט בטכניון, בן 19; אברהים סוהיל מחמוד אכתילאת, תושב דבוריה בן 20; ואסמאעיל אברהים אמין אכתילאת, בן 23 תושב דבוריה.

במהלך חקירתם הודו החשודים כי הם נמנים עם זרם קיצוני באסלאם המטיף לחזרה למקורות ולמאבק אלים בישראל. עוד הודו העצורים כי הם צפו באינטרנט בסרטוני הדרכה שעסקו בהוראות להכנת מטעני חבלה, באימונים בנשק ובהסברים על שימוש בנשק.

ברשות אחד העצורים אף נתפסו שרטוטים שהורדו מהאינטרנט, של מעגלים חשמליים המשמשים להכנת מטעני חבלה, כהכנה לקראת ביצוע פיגועים.

"נמנעה פגיעה בכוחות הביטחון ואזרחים"

עוד עולה מהחקירה, כאמור, כי החשודים תכננו לפעול נגד נקודת המשטרה שהוקמה בכפרם ולפגוע בחייל ובשוטר מג"ב, תושבי דבוריה, ולחטוף את נשקם. הנחקרים איתרו אנשי ביטחון בהם תכננו לפגוע, אך מכיוון שנעצרו לא הספיקו לממש את תוכניתם.

בנוסף, על-פי החשד שוחחו הנחקרים על הדרכים להשיג מימון ואמל"ח לפעילותם, ועל הצורך לגייס נוספים. אחד העצורים אף חשב לנסות להתקבל לעבודה במשרד ממשלתי או במפעל אסטרטגי, כדי לנצל זאת לביצוע פיגוע במקום.

נגד החמישה הוגשו כתבי אישום לבית המשפט בנצרת, בעבירות שעניינן קשירת קשר לביצוע פשע וקשירת קשר להקמת התאחדות בלתי מותרת ולביצוע עבירות אלימות ונשק.

על חלק מפרטי הפרשה עדיין מוטל צו איסור פרסום, וחקירת הפרשה וחשודים נוספים עוד נמשכת.

מפקד מחוז צפון, ניצב רוני עטיה, אמר בעקבות פרסום הפרשה: "חשיפתה של חולייה מסוכנת זו מנעה פגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים. פעילותו הנחושה והמקצועית של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז צפון, סיכלה את זממם של הנאשמים. שיתוף-הפעולה המוצלח בין המשטרה לשב"כ יימשך במטרה לחשוף חוליות נוספות, אם ישנן".