נחת בשווקים: ספרד צלחה הנפקת אג"ח ב-4 מיליארד אירו

ההנפקה המוצלחת יחסית הורידה את התשואות על האג"ח מרמת השיא ב-18 ביולי ■ ההנפקה באה יומיים אחרי הנפקה מאכזבת של איטליה

ספרד הודיעה היום (ה') על הנפקת אג"ח בהיקף 3.95 מיליארד אירו, בעוד שהתחזיות דיברו על הנפקה בהיקף של 4 מיליארד אירו. המהלך בא על רקע ההנפקה של איטליה לפני יומיים ועליית החששות לגבי עתידה הכלכלי של יוון.

בעקבות ההנפקה התשואה על האג"ח של אוקטובר 2020 עומדת על 5.19%, והתשואות על האג"ח של אפריל 2020 עומדת על 5.05%. התשואות על האג"ח של ספרד ב-18 ביולי היו הגבוהות ביותר בגוש האירו אי פעם, ועמדו על רמה של 6.3%.

אולם לפני ההנפקה האנליסטים היו יותר פסימים. "הביקוש הנמוך לאג"ח יביא לעליה בתשואות, בעקבות הסיכונים הגדלים בשווקים", אמר פאדי זאהר, אסטרטג בבנק ברקליס בלונדון. "כרטיס האשראי של הבנק המרכזי האירופי הולך ומתמלא, הגורמים המושקעים ביוון עדין תלויים באוויר ולא ידוע מה העתיד שלהם, ואילו המנהגים באירופה לא מראים שום אחדות בנושא".

שרת האוצר הספרדית אילנה סלגדו אמרה אתמול שהנטל של עלויות הריבית על הכלכלה המקומית הינה הנמוכה ביותר בספרד. בעקבות המשבר במדינה, מנסה ראש הממשלה הספרדי חוסה לואיס זפטרו להילחם בגירעונות שהם פי 3 מהמותר בגוש האירו ובעקבות כך להימנע מתוכנית חילוץ.

כפי שנאמר קודם, גם ממשלת איטליה הנפיקה אג"ח לפני יומיים כשהצפי היה שההנפקה תוביל להכנסות בהיקף 4 מיליארד אירו (בדומה להיקף הצפוי בספרד) אולם בפועל ההנפקה הצליחה לגייס 3.9 מיליארד אירו, מה שהעלה את התשואות על האג"ח באיטליה לרמה של 5.6%.