טבע חתמה על הסכם פיתוח על קוקריסטל; תשקיע 7.5 מ' ד'

לפי תנאי ההסכם לטבע אופציה לרכוש עד 23% ממניות קוקריסטל ■ ראש חטיבה בטבע: "במידה והשימוש בטכנולוגיות ייחודיות אלו יצליח יהיה בכך כדי לחולל מהפכה של ממש"

חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם טבע , בראשות שלמה ינאי, חתמה היום (ה') על הסכם עם חברת קוקריסטל דיסקברי, לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח עם אופציה לקבלת רשיון למסחור ורכישת מניות, במסגרתו תשקיע טבע 7.5 מיליון דולר. אם תחליט טבע לממש את מלוא זכויותה להשקעות, יהיו לטבע עד 23% ממניות החברה.

קוקריסטל, חברה ביו-פרמצבטית הפועלת בתחום של גילוי ופיתוח תרופות יחודיות בתחום המחלות הכרוניות הויראליות, תשתמש בהשקעה זו כדי להמשיך את פיתוחה בתחום התרופות האנטיויראליות, תרופות בעלות טווח רחב הנלקחות פעם ביום דרך הפה כנגד צהבת נגיפית מטיפוס C, שפעת והצטננות על רקע נגיפי.

לפי תנאי העסקה, קוקריסטל תפתח עבורה תרופה אנטי-ויראלית בצהבת נגיפית מטיפוס C. השלמת השלב הראשון של תוכנית המחקר תעמוד לטבע הזכות להמשיך בהשקעות בחברה כדי להמשיך בפיתוח התרופה. כמו כן תהיה לטבע האופציה, קבל רשיון בלעדי להשלמת פיתוח ומסחור התרופה.

פרופ' רוג'ר קורנברג, המדען הראשי של קוקריסטל אמר כי "אנחנו שמחים על ההשקעה. באמצעות השקעה זו, תהיה ל-CDI היכולת להאיץ את תוכנית הפיתוח שלה המסתמכת על שילוב ייחודי של חקר המבנה הגבישי בעזרת שימוש בקרני רנטגן ברזולוציה גבוהה יחד עם שיטות חישוביות מתקדמות. תקוותינו היא כי שילוב של טכנולוגיות אלו יאפשר פיתוח של תרופות חדשות טובות יותר לטיפול ומניעה של מחלות ויראליות רבות".

ראש חטיבת המיזמים הייחודיים של טבע, ד"ר אהרון שוורץ, אמר כי "שותפות חדשה זו מדגישה את מחויבותה של טבע לפתח תרופות חדשניות. במידה והשימוש בשילוב של טכנולוגיות ייחודיות אלו יצליח יהיה בכך כדי לחולל מהפכה של ממש בתהליכי הגילוי של תרופות אנטי ויראליות".