אפריקה ישראל: בוטל המו"מ למכירת מגדל השעון בארה"ב

אם הייתה מושלמת העסקה, היו חובותיה של אפי ארה"ב מופחתים בכ-64 מ' ד' ■ באפריקה מנסים לממש נכסים שרכשה בארה"ב, במטרה להפחית ההתחייבויות ולחזק המאזן ■ החברה: "ממשיכים לבחון הזדמנויות למכירה" ■ מניית אפריקה התרסקה 60% מאז ה-31 במארס

חברת אפריקה ישראל הודיעה הבוקר (א') לבורסה בת"א כי הפסיקה את ההליך לקידום מכירת הזכויות בבניין מגדל השעון (Clock Tower) בניו יורק תמורת כ-170 מיליון דולר, בשל אי-יכולתה של הרוכשת הפוטנציאלית לעמוד בתנאי העסקה. מאפריקה נמסר כי "קבוצת החברה ממשיכה לבחון הזדמנויות עסקיות למכירת זכויותיה בנכס זה".

באפריקה מנסים לפעול באינטנסיביות לממש נכסים מרכזיים שרכשה בשנות הגאות בארה"ב, במטרה להפחית את נטל ההתחייבויות ולחזק את מאזן הקבוצה.

אם הייתה מושלמת העסקה יופחת היקף התחייבויותיה של החברה הבת אפי ארה"ב , המחזיקה ב-95% מהמגדל, בכ-64 מיליון דולר, והיא תקבל לידיה תזרים נקי של כ-93 מיליון דולר.

מגדל השעון הינו בניין משרדים שנרכש בשנת 2007 תמורת 776 מיליון שקל, והוא מיועד להסבה לבניין מגורים יוקרתי. הפרויקט רשום בספרי אפריקה ישראל בשווי של 578 מיליון שקל. יתרת הלוואות הנון-ריקורס שנותרו בגין הפרויקט מסתכמות ב-207 מיליון שקל, והן נושאות ריבית שנתית של 10%.