כלל פיננסים מוריד המלצה לטבע: "המניה לא במצב קנייה"

האנליסט יונתן קרייזמן: תשואת שוק בלי מחיר יעד ■ "חשש שהתוצאות הכספיות במחצית שנייה של 2011 יאכזבו המשקיעים" ■ מעריך כי החברה יכולה לעמוד רק בטווח התחתון של תחזית הרווח ל-2011

חדשות רעות לענקית התרופות הישראלית, טבע : בבית ההשקעות כלל פיננסים מורידים היום (ג') בצעד נדיר את ההמלצה למנייתה ל"תשואת שוק", ללא מחיר יעד. להערכת האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים, "בתנאים הנוכחיים ביכולתה של טבע לעמוד בטווח התחתון של תחזית הרווח השנתית 4.9 דולר למניה" לשנת 2011. יש לציין כי השגת הטווח התחתון לא תיחשב מבחינה טכנית לאזהרת רווח, אולם מדובר יהיה באכזבה ביחס לציפיות השוק, שם צופים רווח של 5.05 דולר למניה לשנה.

יש לציין כי בוול סטריט, האנליסטים שומרים על המלצות הרבה יותר חיוביות על טבע. על פי סקר "רויטרס", 18 האנליסטים שמסקרים את החברה בחו"ל מעניקים למניה מחיר יעד חציוני של 62 דולר, הגבוה ב-64% ממחיר השוק. המניה זוכה בעיקר להמלצות "קנייה" מצד האנליסטים.

בישראל, הגוף היחיד שהוריד את ההמלצה למניית טבע בישראל בשנים האחרונות הוא מיטב, לפני 10 חודשים. יש לציין כי כלל פיננסים החזיק במחיר יעד של 55 דולר למניה לפני הורדת ההמלצה היום, אך כאמור כעת הוא לא נוקב במחיר יעד למניה.

"החשש - אזהרת רווח"

לדעת כלכלני כלל פיננסים, עתידה של טבע תלוי במספר התפתחויות מהותיות ארוכות טווח, דוגמת קצב שחיקת הקופקסון, איכות הפייפליין של ספלון, ומספר פרמטרים נוספים. "השאלה המרכזית שעל הפרק נוגעת לחששות המשקיעים מאזהרת רווח, בדגש על חסר מסתמן בתוצאות הרבעון הרביעי", נכתב בסקירה.

לפי כלל פיננסים, "אכזבה בתוצאות הכספיות תהווה אקורד סיום צורם לסדרה של אירועים שיצרו סדקים לא מבוטלים באמון המשקיעים בחברה, במהלך השנה האחרונה". בבית ההשקעות צופים כי ביכולתה של טבע לעמוד בטווח התחזיות התחתון ל-2011 - עם רווח של 4.9 דולר למניה, אך לא בקונצנזוס השוק - אשר עומד על 5.05 דורל למניה. בבית ההשקעות מדגישים כי החברה "לבטח לא תעמוד בטווח העליון של התחזית - 5.2 דולר למניה".

"ההתעצמות הדגלה של הקופקסון ממשיכה לשחוק את המכפיל של טבע, תוך הגדשת סימני השאלה סביב עתידה של ספינת הדגל של החברה", נכתב בסקירה. "מנגד, חולשה כללית ובעיות תזמון בגנריקה מעלים לטעמנו את רף הציפיות והסיכון מדרגה אחת גבוה מדי". בכלל פיננסים מתקשים לראות את טבע עומדת בתחזיות השוק, "ללא אירוע יוצא דופן", ומציינים כי "לא רואים במניה הזדמנות קניה".