הופקדה: הפיכת משטרת דיזנגוף למלון, מסחר ומגורים

התכנית מאפשרת הריסת המבנים המשמשים כיום את תחנת המשטרה, ומשנה את ייעוד המגרש מייעוד של 'אדמות ממשלה' למסחר בקומת הקרקע, ומלונאות ומגורים בקומות העליונות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה להפקיד תכנית המאפשרת שינוי ייעוד של תחנת משטרת דיזינגוף לפרויקט משולב של מלונאות, מסחר ומגורים.

מדובר על מגרש בשטח 1.8 דונם הממוקם ברחוב דיזנגוף 221א' עם חזית נוספת לשדרות מוצקין 8 עליו נמצא היום מבנה בן 5 קומות בשטח בנוי של כ-4000 מ"ר המשמש את המשטרה.

התכנית מאפשרת הריסת המבנים המשמשים כיום את תחנת המשטרה, ומשנה את ייעוד המגרש מייעוד של 'אדמות ממשלה' למסחר בקומת הקרקע, ומלונאות ומגורים בקומות העליונות. היזם שקידם את התוכנית הוא ישראל לוי מחברת ישראל לוי נדל"ן ועורך התכנית הוא האדריכל גידי בר אוריין.

במשרד הפנים מסבירים כי תכנית זו מקודמת כחלק מהמאמץ להקים מלונות קטנים ובינוניים ברחבי העיר, ולא רק על קו החוף, שיענו על הצרכים המגוונים של המגזר התיירותי. היקף זכויות הבנייה במתחם יעמדו על 7,230 מ"ר עיקרי מתוכם 300 מ"ר לפחות מיועדים לחזית מסחרית בקומת הקרקע, 4,160 מ"ר מיועדים לכ-160 חדרי מלון שייבנו מעל החזית המסחרית ו-2,770 מ"ר מיועדים להקמת עד 35 יח"ד, באגף הפונה לשדרות מוצקין. התוכנית מאפשרת בניית דירות בגודל ממוצע של 80 מ"ר עיקרי, אולם באותו הזמן, 20% מהדירות שיוקמו יהיו בגודל של עד 68 מ"ר עיקרי.

עוד על פי התוכנית, אגף המלונאות יהיה בגובה של 7 קומות טיפוסיות מעל קומת הקרקע המסחרית ועוד קומת גג חלקית. אגף המגורים יהיה בגובה של 5 קומות טיפוסיות מעל קומת הקרקע, ועוד שלוש קומות חלקיות. גובה הבניין הכולל יהיה 32.6 מטר מפני הקרקע. בנוסף למקומות חניה שידרשו על פי התקן התקף, יוקם במרתפי הפרויקט חניון לטובת הציבור שיכלול 40 מקומות חניה. החניון ינוהל כחניון ציבורי ולא תותר בו הצמדת מקומות חניה.