ארדואן יפציר באובמה: "אל תטיל וטו על מדינה פלסטינית"

ארדואן יזכיר לאובמה כי האחרון דיבר בעד "שתי מדינות לשני עמים" ■ בטורקיה מדווח כי הממשל הטורקי זועם על שינוי עמדתו של אובמה

בזמן שהאמריקנים ממשיכים בלחץ המסיבי על המשלחת הפלסטינית לאו"ם להגיע לנוסחת פשרה במסגרתה היא תיסוג מכוונתה להגיש את הפנייה להכרה במדינה עצמאית, יו"ר הרשות ממשיך בניסיונותיו לגייס תמיכה למהלך.

מהבולטים שצפויים לנסות ולקדם את המהלך הפלסטיני באו"ם הוא ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שצפוי להיפגש הערב (ג') עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ולדון עמו בין השאר בסוגיה הפלסטינית. על פי דיווחים בכלי התקשורת בטורקיה, מתכנן ארדואן להטיח באובמה האשמות ולשאול מדוע שינה את עמדתו בכל הנוגע להקמתה של המדינה הפלסטינית.

בטורקיה מדווח כי הממשל הטורקי זועם על שינוי עמדתו של אובמה, ש"רק לפני שנה ציין כי הוא רוצה לראות מדינה פלסטינית בספטמבר 2011". בטורקיה דווח כי בפגישתם של השניים אף מתכנן ארדואן להציג לאובמה קטע מנאומו של נשיא ארצות הברית בשנה שעברה, במהלכו הביע תמיכה בהקמת המדינה הפלסטינית.

"נתמוך בעם הפלסטיני עד הסוף"

"אנחנו מתקשים להבין את העמדה האמריקנית", אמר ארדואן ערב צאתו לניו יורק. "ארצות הברית מאז ומעולם קידמה את פתרון שתי המדינות. נבקש מהאמריקנים להסביר לנו מה גרם לשינוי בעמדתם, ואנחנו מקווים שהם ישנו אותה".

בנוסף, ציין ארדואן כי "טורקיה תתמוך בעם הפלסטיני עד הסוף". ראש ממשלת טורקיה צפוי להיפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון ולדון עמו בנושא.

אך האיומים הטורקיים אינם מרשימים את הממשל האמריקני, שממשיך מצדו במאמצים הדיפלומטיים לסכל את המהלך הפלסטיני באו"ם. מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון נועדה אמש עם עמיתה הרוסי סרגיי לברוב ודנה עמו בעמדת רוסיה כלפי המהלך. שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאליכי שב וקרא היום לאמריקנים לשנות את עמדתם ולתמוך בפנייה הפלסטינית לאו"ם.