מיקרוסופט מעלה את הדיבידנד ב-25% ל-20 סנט למניה

דירקטוריון מיקרוסופט מנסה לשמור על אטרקטיביות המניה ומעלה בעם השישית את הדיבידנד הרבעוני

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה אמש (ג') כי היא מעלה את הדיבידנד שהיא מחלקת לבעלי המניות ב-25% - שיעור העלאת הדיבידנד הרבעוני הגבוה ביותר מאז התחילה מיקרוסופט לחלק דיבידנדים באופן קבוע ב-2004.

סכום הדיבידנד יעלה ל-20 סנט למניה לעומת 16 סנט למניה, כפי שהיה נהוג עד כה. זאת, לאחר שלפני שנה העלתה החברה את הדיבידנד ב-23% או 3 סנט למניה. מדובר בהעלאת הדיבידנד השישית מאז הודיעה החברה על תשלום של 8 סנט למניה למחזיקי המניות ב-2004.

ההחלטה לחלק דיבידנד באופן קבוע הגיעה לאחר שהדירקטוריון החברה הגיעו למסקנה ששיעור הצמיחה של החברה כבר לא מספיק אטרקטיבי כדי למשוך משקיעים. נוכחותו של האינטרנט והתקדמות המחשבים והטאבלטים הביאו לירידה ברכישת המוצרים של מיקרוסופט. כמו כן, המשקיעים חוששים מפני התיישנות הטכנולוגיה.

מיקרוסופט ניסתה לשנות תפיסה זאת, והשקיעה מיליארדי דולרים במנוע החיפוש בינג, במטרה להתחרות ולפגוע בגוגל , אם כי ללא הצלחה יתרה. לאחרונה, במיקרוסופט מתמקדים בהעברת מערכת ההפעלה של החברה לשימוש בטאבלטים.

למרות פעולות אלו, מניית מיקרוסופט "תקועה" כבר 5 שנים בעוד מניית גוגל זינקה ב-27% ומניית אפל שרשמה אתמול שיא של כל הזמנים.