ברקליס: "אי ודאות בת"א בטווח הקצר - מניות היי-טק בטוחות"

בברקליס קפיטל מתייחסים לזירה הגיאו פוליטית בישראל על רקע הפנייה של הפלסטינים לאו"ם ■ "חברות כמו איזי צ'יפ, מלאנוקס, אמדוקס, סיוה ונייס הן השקעות בטוחות יותר בתקופות של חוסר ודאות"

בברקליס קפיטל מתייחסים היום (ה') לזירה הגיאו פוליטית בישראל על רקע אפשרות לכינונה של מדינה פלסטינית לאחר שהרשות הפלסטינית פנתה בבקשה לאו"ם. בברקליס צופים רמה גבוהה מאוד של חוסר ודאות שתכביד על השוק המקומי בשבועות הקרובים. "הסיכון המשמעותי לשוק המניות הישראלי הוא עימות עם הרשות הפלסטינית", מציינים בברקליס קפיטל.

בברקליס רואים בישראל יצואנית גדולה מאוד בשוק ההייטק, התרופות והחקלאות ולא צופים השפעה מכרעת של הסביבה הגיאו פוליטית על היצוא של ישראל ולא מוטרדים מההשפעה לטווח הארוך. על רקע הערכה זו, צופים בברקליס כי הצמיחה בישראל לא תשתנה והכלכלה הישראלית תמשיך לצמוח בטווח הארוך בשיעור של 4%.

בהתייחס לטווח הקצר, צופים בברקליס תנודות בולטות הנובעות מחוסר ודאות וממליצים על חשיפה לסקטור ההיי-טק בטווח הקצר "חברות כמו איזי צ'יפ, מלאנוקס , אמדוקס, סיוה ונייס הן השקעות בטוחות יותר בתקופות של חוסר ודאות", מעריכים. בנוסף ממליצים בברקליס על כיל ובזק בתקופה של השפעה גיאו פוליטית משמעותית על השוק שמובילה להיחלשות השוק.