בכיר בבנק המרכזי באירופה: "ננקוט צעדים כבר בחודש הבא"

נגיד הבנק המרכזי של בלגיה: "במידה ונתוני המאקרו בראשית חודש אוקטובר יצביעו על מצב חמור יותר מהצפי ננקוט בפעולה הדרושה הקשורה בהלוואות לטווח הארוך"

הבנק המרכזי באירופה (ECB) עשוי לנקוט בפעולה בחודש הבא כדי לטפל בסיכונים לצמיחה אם הנתונים הכלכליים ימשיכו לאכזב, כך אמר היום (ו') גורם בכיר בבנק. לוק כוהן נגיד הבנק המרכזי של בלגיה אמר בריאיון בוושינגטון כי במידה ונתוני המאקרו בראשית חודש אוקטובר יצביעו על מצב חמור יותר מהצפי, "ננקוט בפעולות הדרושות", אמר.

מנהיגי אירופה ניצבים היום תחת לחץ כבד מצד השווקים בעולם כולו בצל כשלונם בהתמודדות עם משבר החוב שמגביר את החששות בקרב המשקיעים בשווקים בכל רחבי העולם, אירופה מאיימת על הכלכלה הגלובלית במיתון נוסף. דבריו של כוהן מגיעים על רקע הויכוח בין מנהיגי אירופה על האופן שבו יש להגדיל את כוחה של קרן הסיוע במטרה לשקם את האמון באירופה.

"אנו מוכנים ויכולים לעשות את הדרוש בזמן שנרגיש כי יש דחיפות גדולה לכך", אמר. "לא הגענו לעת הזו אך זה יכול לקרות כבר בעוד שבועיים", אמר בהתייחסו להלוואות ארוכות טווח.

כוהן אותת כי יש להמשיך במדיניות של רכישת אג"ח ממשלתיות "זהו מהלך חיוני וחשוב בהתחלה אך זה לא יכול להיות פתרון כולל למערכת", אמר בטענה כי אין להגביר את קצב הרכישות.

הבנק המרכזי של אירופה יתכנס ב-6 באוקטובר. ב-JP מורגן סבורים כי הבנק המרכזי באירופה יחתוך את הריבית ב-0.5% ל-1% על רקע החשש כי משבר החוב באירופה יגרור ירידה בתחזית הצמיחה באירופה לעומת הצמיחה החזויה.