20% ירידה במחירי קרקע בשכונה בכפר סבא

עצירת ביקורי הרוכשים במשרדי המכירות של הקבלנים ומיעוט נתוני המכירות של החברות מוביל גם לירידה במחירים אותם מוכנים לשלם הקבלנים למינהל

עצירת ביקורי הרוכשים במשרדי המכירות של הקבלנים ומיעוט נתוני המכירות של החברות מוביל גם לירידה במחירים אותם מוכנים לשלם הקבלנים למינהל. תוצאות מכרז שנסגר בשבוע שעבר מעידות על ירידה של כ-20% במחירי קרקע בשכונת כפר סבא הירוקה וזאת בפרק זמן של פחות מחצי שנה.

חברת גיא ודורון לוי זכתה בשני מכרזי המינהל להקמת 22 ו-46 יחידות דיור בשכונה הירוקה. המחיר אותו תשלם החברה למינהל עומד על כ-14.3 מיליון שקל כולל פיתוח וכ-29.67 מיליון שקל כולל פיתוח בהתאמה. סכומי הזכייה הנוכחיים משקפים מחיר של כ-650 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח.

בהשוואה למכרזים האחרונים שהתפרסמו באותה השכונה באפריל, ניכרת כאמור ירידה משמעותית במחיר. כך למשל, חברת רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות זכתה במכרז לבניית 51 יחידות דיור בשכונה הירוקה באפריל בעבור סכום של 41.8 מיליון שקל כולל פיתוח, סכום המשקף לא פחות מכ-820 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. מכרז נוסף שנעשה באותו החודש, לבניית 19 יחידות דיור בשכונה בו זכתה החברה אהרון מועלם חברה לבניין נסגר במחיר של 15.5 מיליון שקל כולל פיתוח - סכום המשקף מחיר של כ-819 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

חשוב לציין שבעוד שהמחיר לקרקע ליחידת דיור כאמור ירד, ההצעות הזוכות עדיין גבוהות באופו משמעותי ממחיר המינימום בו נקב המינהל. במכרז לבניית 22 יחידות דיור עמד מחיר המינימום על על כ-8 מיליון שקל בעוד הצעת החברה הזוכה עמד על כ-14 מיליון שקל. במכרז השני, לבניית 46 יחידות דיור, עמד מחיר המינימום על 16.7 מיליון שקל כאשר ההצעה שזוכה של גיא ודורו לוי עמדה על כ-29 מיליון שקל, סכום הגבוה בלמעלה מ-70% ממחיר המינימום.

באותו הזמן, ירידה נרשמה לא רק במחיר הקרקע אלא גם במספר ההצעות שהוגשו במכרז. אם באפריל מספר ההצעות למגרשים היה בן שתי ספרות ברוב המכריע של המכרזים, בשני המכרזים שנסגרו בשבוע שעבר היו רק 6 הצעות לשני המגרשים יחד. נתון זה מעיד על כך שגם חברות הנדל"ן, בדומה לרוכשי הדירות, מעדיפות להמתין בתקופה הנוכחית ולא לגשת למכרזים וזאת אחרי שנים של מלחמה עיקשת על כל קרקע לבנייה רוויה באזורי הביקוש.

דורון לוי, מנכ"ל חברת גיא ודורון לוי התייחס לזכיית החברה במכרז ואמר: "החלטנו להתמודד במכרזים מכיוון שהשכונה הירוקה בכפר סבא הפכה בשנים האחרונות לאלטרנטיבה של משפחות צעירות ומשפרי דיור המעוניינים להתגורר בעיר אך ליהנות מרמת חיים גבוהה".