סטיב מי? ברקליס שוריים על אפל: "תזנק ב-40% תוך שנה"

אז מה אם סטיב ג'ובס התפטר? בברקליס קפיטל דובקים בהמלצת "תשואת יתר" על אפל ומשדרגים מחיר היעד ל-555 דולר למניה ■ "אפל תמשיך להוות הכוח המוביל בשוק החומרה"

אז מה אם סטיב ג'ובס התפטר? בבית ההשקעות ברקליס קפיטל, יוצאים היום (א') בסקירה שורית במיוחד על מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל , בניהולו של טים קוק, חרף התפטרותו של המנכ"ל האגדי שלה מתפקידו, לפני מספר שבועות.

בברקליס ממשיכים להחזיק בהמלצת "תשואת יתר" על אפל, ומשדרגים את מחיר היעד למנייתה ב-8% (ביחס למחיר היעד הקודם) לכ-555 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של 38.4% על מחיר הנעילה של המניה בוול סטריט, ביום ו' האחרון.

"נכון, המערכת הפיננסית מהווה סיבה לדאגה עבור כל החברות במשק, אבל נראה שאירועי המאקרו לא מונעים מאפל להמשיך ולהוות הכוח המוביל בשוק החומרה", כותבים בברקליס. כלכלני בית ההשקעות מציינים כי הם ממשיכים להאמין כי חברת אפל תוסיף ליהנות מפירות שוק ה-IT, תוך שהוא מחזיקה בהיקף אשראי ומזומנים עצום, ומציגה ערך גבוה.

בברקליס קפיטל צופים כי אפל תמכור עד כ-40 מיליון מכשירי אייפד במהלך שנת 2011, כאשר בעניין מכשירי האייפון נהנית אפל "ממונטום עולה עקב מחזור מוצרים חדש, אשר עשוי להיות חיוני לתוצאותיה". כלכלני בית השקעות מעריכים בזהירות כי אפל עשויה למכור יותר מ-30 מיליון מכשירי אייפון, ברבעון הרביעי של השנה בלבד.

עוד מעדכנים בברקליס את תחזיות הרווח לאפל (כלפי מעלה), עם רווח של 7.1 דולר למניה ברבעון הרביעי - לעומת תחזית קודמת של 6.5 דולר למניה ברבעון. זאת, בהתבסס על העלאת תחזית ההכנסות הרבעוניות ל-29.3 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 27.5 מיליארד דולר.

לכל שנת 2011, מעלים בברקליס את תחזית הרווח ל-27.73 דולר למניה על בסיס העלאת תחזית ההכנסות השנתית ל-109.1 מיליארד דולר (לעומת תחזית קודמת של 107.5 מיליארד דולר), המשקפת גידול של 67% ברווח בשיעור שנתי.