אנגליה הכריזה על איש העסקים אלי רייפמן כפושט רגל

זו הפעם הראשונה בה אוכף בית משפט באנגליה צו פשיטת רגל שניתן בישראל

לראשונה אוכף בית משפט באנגליה צו פשיטת רגל שניתן בישראל, ברחבי הממלכה המאוחדת. בית משפט בלונדון הכריז בימים האחרונים על איש העסקים הישראלי אלי רייפמן כפושט רגל גם בממלכה הבריטית והקנה לנאמן, עו"ד איתן ארז, את כל הסמכויות ביחס לנכסיו של רייפמן.

בית המשפט הגבוה לפשיטת רגל באנגליה, המקביל לבית המשפט המחוזי בישראל, חתם לפני ימים אחדים על צו המכיר בפשיטת הרגל בישראל של רייפמן, ומינה את עו"ד ארז כנאמן לנכסי רייפמן בכל רחבי הממלכה המאוחדת. ההחלטה תאפשר פנייה לשלל גופים הקשורים לתיק ומצויים בבריטניה, וכפופים לדין האנגלי. הצו מקנה לעו"ד ארז מתוקף תפקידו כנאמן סמכויות בבריטניה, הדומות לסמכויות המוקנות לו מכוח מינוי בית המשפט המחוזי בתל אביב.

משמעות ההחלטה היא שלנאמן, ארז, מוקנות כעת באנגליה את כל הסמכויות שיש לו כנאמן בישראל הוא מקבל סמכות מלאה לפעול בבריטניה מבית המשפט האנגלי, כאילו הוא בעל תפקיד אנגלי בהליך פשיטת רגל, שמונה ע"י בית המשפט באנגליה. לפיכך הוא רשאי לדרוש מידע מכל גוף בבריטניה, לזמן אזרחים בריטיים לחקירות, לתפוס מסמכים, לדרוש סעדים, והם חייבים לשתף עמו פעולה בבריטניה.

מדובר בפסיקה ראשונה, ככל הידוע, שבה צו פשיטת רגל ישראלי מוכר בבריטניה מכוח חקיה משנת 2006, להכרה בהוראות פשיטת רגל חוצות גבול. את עו"ד איתן ארז מייצגים בבריטניה עורכי דין מהפירמה האנגלית Moon Beever Solicitors.