מי מפחד מאחמד טיבי?

הוא הולך אחר צו מצפונו, כדבריו, מתי נלך כמוהו, נפסיק לפחד ממנו ונפעל בשכל הישר?

למה אחמד טיבי יושב עדיין בכנסת ישראל? האיש כבר היה יועץ רשמי ליאסר ערפאת כאשר זה היה מנהיג הטרור. טיבי יצא במשלחות רשמיות של מדינות וישויות ערביות לוועידות כאלה ואחרות. ועכשיו לאחרונה, מי האיש המשופם הזה שיושב עם משלחת פלשתין באו"ם, אם לא חבר הכנסת אחמד טיבי?

מקללים ובעצם מברכים

בכל פעם שטיבי מעורב במקרים כאלה עטים עליו מיד מיטב ומירע אנשי הימין בקללות, צעקות, נאצות - בדיוק מה שטיבי מקווה שיעשו. כל קללה כזאת היא בשבילו ברכה אלקטורלית. הכול מכוון ומשוקלל. עושים הכול נגד טיבי - חוץ ממעשים. למה? מדוע לא מדיחים את טיבי מהכנסת? ממה חוששים? ממי פוחדים? איזה כישוף יש לאיש על מחוקקי ישראל?

לשאלה הזאת יש גם פן מדיני-לאומי מובהק. צריך להבין ולהפנים שלהתנהגותו של טיבי יש השלכות מהותיות על התייחסות הפלשתינים כלפינו בכל המישורים. הם רואים איך האיש הזה עושה במדינה כרצונו, איך כנציג ומחוקק בכנסת הוא אינו מהסס לפגוע במדינה ובאינטרסים שלה בפומבי. והם רואים ששום דבר לא קורה.

כך צריך לנהוג ביהודים האלה

המסר שהפלשתינים מקבלים ממעשי טיבי הוא חד וברור: תראו ממני ותבינו: היהודים האלה לא חכמים כמו שאתם חושבים, תראו איך אני מסובב אותם על אצבעי הקטנה; היהודים האלה לא כל כך אמיצים, תראו איך אינם מעיזים לגעת בי; היהודים האלה חמורים גדולים, תראו איך הם ממשיכים לשלם לי משכורות, והוצאות, ומכוניות, ומשרדים - כדי שאוכל לפעול בצורה יותר יעילה בשירותה של ישות זרה. תראו ממני, יה אחים, כך צריך לנהוג ביהודים האלה.

הבחנה בחוק

בכל פעם שעולה על הפרק מעשה כזה או אחר של טיבי מושמעת הטענה שהחוק העכשווי אינו מאפשר להפסיק את חברותו בכנסת. במקביל מובע חשש מפני הדחת נבחר ציבור מתוך חשש לפגיעה בדמוקרטיה. אני בהחלט מבין את החששות האלה ומזדהה אתן - ולכן חשוב מאד לעשות הבחנה בחוק. לעולם אין לפגוע בחבר כנסת בשל דעותיו, יהיו מקוממות ככל שיהיו; אבל מעשים זה סיפור אחר. טיבי יכול להביע את דעתו בעד מדינה פלשתינית, נגד מדיניות ישראל, מה שעולה לו בראש. אבל הוא לא יכול להיות נציג ולשרת ישויות זרות, ערביות ולא ערביות.

הדחה - הכי דמוקרטי שאפשר

זה צריך להיות החוק. מי שמייצג או פועל בשירות מדינה או ישות זרה - חברותו בכנסת נפסקת. נורא פשוט, נורא מובן, הכי דמוקרטי שאפשר. זהו חוק שצריך לעבור בכנסת ללא הבדל ימין, שמאל או מרכז. איך אומר טיבי? - "אני הולך אחר צו מצפוני". ומה עם המצפון החוקתי והלאומי שלנו? מתי נלך אנחנו אחריו? מתי נפסיק לפחוד מהאיש הזה טיבי, ונעשה את מה שמתבקש על ידי הדמוקרטיה והשכל הישר?