שוק הדיור בארה"ב מתאושש: מדד קייס שילר עלה כ-1% ביולי

המדד ירד ב-4.1% בשיעור שנתי - מדובר בירידה מתונה יותר ביחס לירידה החזויה ■ העיר מיניאפוליס רשמה את הירידה החדה ביותר בשיעור שנתי ■ זהו החודש הרביעי ברציפות שבו נרשמת עלייה במדד

סימני התאוששות בשוק הדיור האמריקני עם עלייה בכ-1% בחודש יולי ועם ירידה מתונה יותר ביחס לתחזיות, בשיעור שנתי; מדד קייס שילר, הבודק את מחירי הדירות ב-20 ערים בארה"ב, עלה ב-0.9% בחודש יולי. נציין כי מדובר בעלייה, זה החודש הרביעי ברציפות.

המדד ירד בשיעור שנתי ב-4.1%, מדובר בירידה מתונה יותר ביחס לציפיות המוקדמות שעמדו על ירידה של 4.4%. נזכיר כי בחודש הקודם נרשמה ירידה של 4.5% במחירי הדירות בשיעור שנתי.

הערים דטרויט וושינגטון די.סי היו הערים היחידות שבהן עלו מחירי הדירות בשיעור שנתי, העיר מיניאפוליס רשמה את הירידה החדה ביותר עם שיעור ירידה של 9.1% בשיעור שנתי.

עוד בזירת המאקרו, מדד אמון הצרכנים עלה בחודש ספטמבר לרמה של 45.4 בהשוואה ל-45.2 בחודש אוגוסט (הנתון תוקן). סוגיית המחלוקת סביב החוב האמריקני העיקה על מדד אמון הצרכנים שרשם ירידה בחודשים האחרונים, לעומת זאת, החודש חלה עלייה במדד אמון הצרכנים על רקע התאוששות בשוק התעסוקה.

למרות העלייה הקלה, עדיין מדובר בנתון חלש המצביע על סנטימנט חלש בקרב הצרכנים, הצרכנים ממשיכים לחשוש משוק התעסוקה החבול.

הכלכלנים צפו עלייה חדה יותר החודש וחזו עלייה לרמה של 46.1 נקודות. כאמור, מדד אמון הצרכנים לחודש אוגוסט תוקן ל-45.2 נקודות לעומת 44.5 נקודות, הנתון הקודם.