אחרי פסגות: קרן בראשית מאיימת על דוראה בפירעון מיידי

תשהה בשבוע את מימוש הבטוחות, אם דוראה תשלם את מלוא חוב הריבית ■ היקף החוב (שכבר צבר ריבית) מגיע ל-117 מיליון שקל, בגין הלוואה שניתנה בפברואר 2010

אחרי בית ההשקעות פסגות הגיעה גם קרן המנוף בראשית למסקנה שמוטב לדרוש פירעון מיידי של חובה של דוראה , מאשר להתפלל לשנה טובה יותר בתשע"ב. היקף החוב (שכבר צבר ריבית) מגיע ל-117 מיליון שקל, בגין הלוואה שהוענקה בחודש פברואר 2010 - רגע לפני שמצב חברת הנדל"ן של בצלאל איגר החל להידרדר. הדרישה לפירעון באה בעקבות אי-תשלום ריבית בגובה של 3.7 מיליון שקל (החברה שילמה רק 1 מיליון שקל מתוך 4.7 מיליון שקל שהייתה צריכה לשלם השבוע).

כנגד החוב לבראשית, שעבדה דוראה את מלוא החזקותיה בחברה הבת ליברטי (78%), ששוות היום רק 87 מיליון שקל - 30 מיליון שקל פחות מגובה החוב. מוקדם יותר החודש הודיע פסגות, שלו חייבת דוראה 55 מיליון שקל, על דרישה לפירעון מיידי של החוב, אחרת יממש את הביטחונות שבידיו - מלוא החזקות דוראה בחברה הבת אורתם סהר (42%). דוראה נדרשת לפרוע את החוב באופן מיידי, בצירוף ריבית פיגורים. בראשית הודיעה כי תהיה נכונה לשקול בחיוב השהיה של מימוש הבטוחות עד יום שלישי הקרוב, אם דוראה תשלם לה את מלוא חוב הריבית.

אתמול קבע ביהמ"ש כי עוה"ד גיא גיסין ואורי ברגמן ימונו כנאמנים משותפים לחברה. בעקבות משבר קשה שאליו נקלעה, דוראה אינה יכולה לעמוד בהחזר החובות בזמן. היא חייבת למחזיקי ארבע סדרות האג"ח שלה 210 מיליון שקל, ובחודשים האחרונים היא מנהלת מולם מו"מ להסדר חוב, הכולל הכנסת משקיע. דוראה הפסידה כ-300 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות, והגירעון שלה בהון העצמי הוא 111 מיליון שקל. מנייתה נחתכה ב-77% מתחילת השנה, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-16 מיליון שקל בלבד.

עד כה השקיעה בראשית כ-1.27 מיליארד שקל ב-15 עסקאות. בסך הכל השקיעה עד כה בראשית, בראשות גבי פרל ובניהול מני וסרמן ורן גרודצקי, כ-70% מסך הכספים נטו שביכולתה להשקיע.