הראלי יימשך? העליות בשווקים - החדות ביותר ממאי 2010

מדד ה-MSCI World עולה היום ביותר מ-3.7% - שיא שלא נראה מזה 16 חודשים ■ גם מדד ה-MSCI Emerging Markets עולה בשיעור יומי שלא נראה מאז 2009

על רקע שבועות של טלטלות בשווקים הגלובליים, ממשיכים המדדים המרכזיים בבורסות אסיה, אירופה וארה"ב לעלות היום (ג') מזה היום השני ברציפות - עלייה כוללת בשווקים בגלובליים, בשיעור שלא נראה מאז מאי 2010 - שיא של 16 חודשים.

מדד ה-MSCI All Country World , המהווה בנצ'מארק לשווקים הגלובליים, מוסיף היום לערכו כ-3.7% - כאשר תת-המדדים בצרפת וגרמניה מטפסים ביותר מ-5%. גם מדד ה-MSCI Emerging Markets עולה בשיעור שלא נראה מאז שנת 2009.

עליות השערים מתרחשות על רקע החדשות כי מנהיגי יוון פועלים לקבלת סיוע כספי חיצוני במסגרת תוכנית החילוץ שגובשה לממשלה היוונית בשנת 2010, ולאחר דיווחים כי הבנק המרכזי האירופי וממשלת יפן יתערבו בשוק האג"ח האירופי.

גם הקולות מארה"ב נשמעים אופטימיים יותר באשר לאקטיביות של מנהיגי אירופה באשר לטיפול במשבר החוב: לאחר ששר האוצר האמריקני טימותי גייתנר דרש בסוף השבוע האחרון משרי האוצר לפעול כדי למנוע "קטסטרופה מוחלטת", גורמים בכירים ב-ECB ציינו השבוע כי הבנק המרכזי לא פוסל רכישות אג"ח נוספות של כלכלות הזקוקות למחזור חובות.

בנוסף, גם מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן, ציין היום כי נראה שמנהיגי אירופה "סוף סוף הבינו את המסר" ומבצעים צעדים לטיפול במשבר החוב ביבשת ומניעת התפשטותו.