תביעה של 50 מיליארד דולר הוגשה נגד בנק אוף אמריקה

התביעה, שהוגשה ע"י בעלי המניות של הבנק, מתייחסת להסתרת מידע של הבנק מפני בעלי המניות לגבי מצבה הכלכלי של מריל לינץ' טרם הרכישה

ההסתבכות של בנק אוף אמריקה בנושא אחריותו למשבר הכלכלי ב-2008 ידועה לכל. אולם עכשיו מתווספת הסתבכות נוספת, והפעם מבית. תביעה על סך של 50 מיליארד אירו הוגשה נגד הבנק על ידי בעלי המניות בגין הסתרת מידע בנוגע לרכישה של בית ההשקעות מריל לינץ'.

על פי התביעה הבנק, יחד עם מנהליו הבכירים כולל גם המנכ"ל לשעבר של הבנק קינית' לואיס, הסתירו מידע חיוני לגבי מצבה הכלכלי של מריל לינץ', מה שבסופו של דבר הוביל להפסדים של 15.31 מיליארד דולר. בתביעה נטען שההסתרה הייתה מכוונת על מנת שבעלי המניות יסכימו לביצוע הרכישה.

בנק אוף אמריקה חשף את מצבה האמיתי של מריל לינץ' רק לאחר סיום תהליך הרכישה, באותה ישיבה בה גם הודיע שהבנק קיבלת 20 מיליארד דולר סיוע מהממשל האמריקני במסגרת הסיוע המפורסם שניתן לבנקים ולמוסדות פיננסים בשיאו של המיתון. בשבועיים שלאחר הרכישה ירדה המנייה של הבנק ב-60%, ובעצם מחקה 50 מיליארד דולר משוויו של הבנק.

המהלך הזה גרם לרשות לניירות ערך האמריקנית להגיש תביעה נגד הבנק ונגד המנכ"ל הקודם, התביעה הסתיימה בהסכם פשרה בה נדרש הבנק והמנכ"ל הקודם לשל 150 מיליון דולר. השופט שחתם על הסכם הפשרה טען, "שלמרות שאני מאשר את ההסכם, לפי דעתי הוא לא מעניש מספיק את המעורבים".

המשאלה של השופט יכולה בסופו של דבר להתגשם שכן משרד התובע הכללי בניו יורק הגיש לבית המשפט הפדרלי במדינה תביעה בנושא, יחד עם כמה ממשרדי עורכי הדין הגדולים בניו יורק.