כפי שנחשף ב"גלובס": נובל אנרג'י מסיטה האסדות בישראל

כפי שנחשף ב"גלובס", סדקו אקספרס תחליף בקידוח "לוויתן 3" את אנסקו 5006 - שתישלח לתיקונים ■ לאחר מכן, תעבור אנסקו ל"דולפין 1" ■ עוד ציינה נובל כי הומר פרינגטון "תשוב לישראל"

חברת הקידוח האמריקנית נובל אנרג'י , פרסמה אתמול (ד') את תוכניות הקידוח שלה לשלושת אסדות הקידוח המרכזיות אותן היא מפעילה באזור אגן הים התיכון, כאשר היא צפוייה לשלוח את האסדה אנסקו 5006 לתיקונים ולהסיט את האסדה סדקו אקספרס לקידוח "לוויתן 3", כפי שחשף מוקדם יותר החודש עמירם ברקת ב"גלובס".

את האסדה אנסקו 5006 (לשעבר פרייד נורת' אמריקה), שגרמה לתקלות בקידוח "לוויתן 3", מעבירה נובל מהקידוח המדובר - ושולחת את האסדה לתיקונים באחת ממערכותיה. לאחר סיום התיקונים, האסדה צפוייה לעבור לביצוע קידוח האקספלורציה "דולפין 1" שברישיון "חנה".

במקומה של אנסקו 5006, תעביר נובל את האסדה סדקו אקספרס, שכיום מבצעת את קידוח הפיתוח ב"תמר 6", לטובת קידוח "לוויתן 3" - בכדי לסיים את הקידוח המדובר, כפי שנחשף מוקדם יותר החודש ב"גלובס". על פי הפרסום, צפוייה האסדה לבצע שני קידוח אקספלורציה נוספים, לפני שתשוב לבצע עבודות קידוח ב"תמר". עוד מבהירה נובל, כי הסטת האסדות לא תפגע בלוחות הזמנים לסיום קידוח "תמר".

כפי שנחשף ב"גלובס", הסיבה להחלפתה של הנורת'-אמריקה היא משבר אמון בין חברת פרייד, בעלת האסדה לבין השותפים ב"לווייתן" על-רקע רצף תקלות באסדה מאז החלה בקידוחי "לוויתן" בתחילת השנה. לעומת זאת, הסדקו, שבבעלות חברת טרנסאושן, זוכה להערכה מקצועית רבה לאחר שהצליחה לבצע את תכניות העבודה של "תמר" במלואן, ואף להקדים את לוחות הזמנים שנקבעו.

כזכור קידוח "לוויתן 3" נועד לאפשר אומדן מדוייק יותר של גודל מאגר הגז ב"לוייתן". קידוח "לוייתן 1" אימת את ממצאי הסקרים לפיהם יש במאגר כ-16 טריליון רגל מעוקבת (TCF) גז טבעי ואולם האפסייד בלווייתן מגיע ל-21 TCF. קידוח "לוייתן 1" שבוצע על-ידי סדקו הופסק לפני שהגיע אל מטרות הנפט בעומק 5,800 ו-7,200 מטרים.

באשר לאסדה הומר פרינגטון, מסבירה נובל כי האחרונה ביצעה באחרונה שני קידוחי פיתוח בשדה "נועה" אותם סיימה כשבועיים לפני סיום הלו"ז המתכונן, ולאחר מכן עברה לקידוח "בלוק 12, אשר בקפריסין. בנובל מציינים כי כעת האסדה "תשוב לישראל", כאשר אינם מפרטים לאיזה מאגר תוסט.