סוף לירידות? סוסייטה ז'נרל: ה-S&P500 יתרסק בעוד 65%

אלברט אדוארדס, אסטרטג השקעות בבנק: "מי שחושב שהשוק זול - טועה" ■ לדבריו, "המדד הולך לפגוש את התחתית בקרוב" ■ מוקדם יותר: סיטיגרופ חתך תחזיות הצמיחה העולמיות

נפילה של מדד ה-S&P500 לרמה של 400 נקודות היא "בלתי נמנעת", כך מעריך אלברט אדוארדס (Albert Edwards), אסטרטג השקעות בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל, בריאיון ל-CNBC. זאת, כאשר המדד נסחר בעת כתיבת שורות אלו סביב ה-1,150 נקודות - ולפיכך תחזיתו של אדוארדס משקפת צניחה של 65% בערך המדד.

לדבריו של אדוארדס, אלה שטוענים כי מבחינה היסטורית שווקי המניות זולים "טועים": "רף היעד שלנו ל-S&P500 ב-400 נקודות מגוחך ובלתי יאומן? לדעתנו הוא הולך לפגוש את התחתית בקרוב, למרות השיפור בתוצאות הפיננסיות של חלק מהחברות".

דבריו של אדוארדס נאמרים בעוד היום העלה הפדרל ריזרב את אומדן הצמיחה הרבעוני לרבעון השני של שנת 2011 בארה"ב, לרמה של 1.3% - בהשוואה לאומדן קודם של 1.0% בלבד. זאת, על רקע אזהרות של מומחים פיננסים רבים כי המערכת הפיננסית עומדת בפני מיתון, בצל משבר החובות באירופה והחשש מחדלות פירעון ביוון. (לסיפור המלא)

בתוך כך, הורידו היום בסיטיגרופ את תחזיות הצמיחה העולמית לשנים 2011-2012: בסיטיגרופ חוזים כי הצמיחה העולמית תעמוד על רמה של 3% השנה ועל רמה של 2.9% בשנת 2012 - ברקע, יש לציין, כי רמת צמיחה של 2% הוגדרה באופן רשמי על ידי הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית כ"מיתון עולמי".

כמו כן, כלכלני סיטי חותכים - באופן נפרד - את תחזיות הצמיחה לארה"ב, אירופה, יפן, קנדה ובריטניה. כך למשל, חותכים בסיטיגרופ את הצמיחה בסין לרמה של 8.7% בשנת 2012, לעומת תחזית קודמת של 9%. (לסיפור המלא)