"מנהיגי העולם נרדמו על ההגה; הכלכלה בנסיעה פרועה"

מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן פימקו: "מנהיגי העולם יושבים במושב הנהג, ולוקחים את כולנו לנסיעה פרועה" ■ "חייבים להתעורר ולפעול במהירות. אנחנו מגיבים לאט מדי לשינויים ההיסטוריים"

"מנהיגי העולם יושבים במושב הנהג, תוך שהם לוקחים את המשקיעים, החברות והמערכת הפיננסית כולה לנסיעה פרועה", אמר אתמול (ה') מוחמד אל-אריאן, המנהל-שותף בקרן האג"ח פימקו, בריאיון ל-CNBC.

"מובילי המדיניות הם בעלי השליטה היום, והם נוהגים במכונית הזו בחוסר אחריות: הם לא אומרים לאף אחד מה היעד, בייחוד באירופה - ובמקום להסתכל במראות לעת מעת, הם מתעסקים בויכוחים האחד עם השני", הסביר אל-אריאן. לדבריו, ההתנהלות המדוברת מוסיפה לתחושת הפגיעות של השווקים.

אל-אריאן סבור כי למרות אישור הרחבת קרן החילוץ האירופאית (EFSF) אמש על ידי הפרלמנט בגרמניה, מדובר במהלך לא מספק. לדבריו, "יש לעשות עוד באירופה, ולפעול במהירות".

"המשקיעים זקוקים לראות כבר בימים הקרובים דרכים לייצוב החובות הריבוניים והמערכת הבנקאית באירופה", הזהיר אל-אריאן. לדבריו, המנהיגים באירופה נדרשים גם להבהיר בצורה ברורה יותר אם יוון עומדת לקבל את נתח הסיוע הבא שלה במסגרת חבילת החילוץ, בהיקף של 8 מיליארד אירו. "צריך להתקדם במהירות לעבר תחושת בהירות בנושא", לדבריו.

"המנהיגים נרדמו על ההגה" והם חייבים "להתעורר ולפעול במהירות. אי-אפשר לדרוש מהפדרל ריזרב לעשות הכל", הזהיר אל-אריאן, שמאשים את האוצר האמריקני באחריות למצב שוק התעסוקה והדיור המקרטעים בארה"ב.

"אני מאשים את הפוליטיקאים בכך שאינם מבינים כמה חמור המצב, בייחוד באירופה. הם מגיבים לאט מדי לשינויים ההיסטוריים הללו", סיכם.