EMC תרכוש את זטה-פוינט הישראלית ב-10 מ' ד'

ענקית אחסון המידע EMC תודיע בקרוב על הרכישה ■ Zettapoint הוקמה בשנת 2008 וכיום מעסיקה 15 עובדים; מאז הקמתה הושקעו בה כ-1.5 מיליון דולר

ענקית אחסון המידע EMC תודיע בשעה הקרובה על רכישתה של חברת הסטארט-אפ הישראלית Zettapoint, המפתחת תוכנה לאופטימיזציה של מסדי נתונים. ההודעה הצפויה לא תפרט את סכום הרכישה, אך ל"גלובס" נודע מדובר בסכום של כ-10 מיליון דולר.

זטה-פוינט הוקמה בשנת 2008 וכיום מעסיקה 15 עובדים. מאז הקמתה הושקעו בה כ-1.5 מיליון דולר בידי קרן ההון סיכון JVP. לאחר הרכישה, כל עובדי זטה-פוינט יהפכו להיות עובדי EMC ישראל. המטה של זטה-פוינט מומקם במסצ'וסטס, ויש לה כמה משרדים בבריטניה, ישראל וגרמניה.

הרכישה נעשתה לאחר שהחברה כבר הייתה שותפה של EMC. לזטה-פוינט היה ככל הנראה מוצר מעניין, אם כבר בשלבים מוקדמים הצליחה לחתום על הסכמים לשיתוף פעולה עם EMC ועם חברות פתרונות התוכנה הארגוניים כמו טריקור (Tricoe) ו-ג'ורף (Joraph) האנגליות.

מאגרי מידע גדלים במהירות וחברות רוצות יותר ויותר נגישות למידע, כל אלה מעלים את המחיר של הטיפול במאגרי המידע ולא פעם מכבידים על מערכות המחשוב הארגוניות. בנוסף, מערכות האחסון הנוכחיות מאפשרות גישה רק ל-80% מהמידע המאוחסן. את כל הצרות האלה ביקשה זטה-פוינט לפתור.

החברה מציעה פתרון אופטימיזציה למאגרי מידע המאפשר להוזיל מאד בעלויות הטיפול במאגרי מידע ובאותה העת לא מכבידים על יישומים אחרים במערך המחשוב של הארגון.

ענקית האחסון EMC רוכשת בישראל חברות משנת 2006, בין החברות שרכשה אפשר למצוא את פרואקטיביטי ב-2006 ב-30 מיליון דולר, את חברת קאשיה ב-153 מיליון דולר, את אנלאיירס ב-45 מיליון דולר, וב-2007 רכשה את אילומינייטור ב-10 מיליון דולר.

לא ניתן היה לקבל את תגובת מנכל זטה-פוינט סטיב קמפבל או תגובה מקרן JVP המשקיעה היחידה בחברה. מחברת EMC נמסר בתגובה: "EMC מאשרת כי רכשה כמה מנכסי חברת ZetaPoint ושכרה כמה מעובדיה. מהלך זה נעשה במסגרת גישתה המתמשכת של EMC להשקיע או לרכוש טכנולוגיות מעניינות".