טלוויזיה חכמה מבית LG - צריכה עוד ללמוד

דגם LW570Y הוא אחד הדגמים הראשונים בשוק הישראלי המוגדר סמארט טי.וי, ומתאפיין בטכנולוגיית LED ותלת-ממד ■ התמונה טובה, אבל יכולה להיות טובה יותר

יצרניות הטלוויזיה החלו משווקות טלוויזיות חכמות (Smart TV), המאפשרות להתקין אפליקציות ולקבל שירותים אינטרנטיים שונים, שהופכים אותן לחצי טלוויזיה וחצי סמארטפון. זה אולי עתיד הטלוויזיות שלנו, אך הוא עדיין לא הבשיל. דגם LW570Y הוא אחד הדגמים הראשונים בשוק הישראלי המוגדר סמארט טי.וי, ומתאפיין בטכנולוגיית LED ותלת-ממד.

* ממשק: עמוד הבית של עולם הסמארט טי.וי נקרא Home DashBoard ומגיעים אליו בלחיצת כפתור מהשלט. הממשק יחסית מאוורר ונקי. בחלק הימני של המסך מופיעה תמונה של התוכן המוקרן באותו זמן בטלוויזיה, ולצד הריבוע הזה מופיעים קישורים למספר אפליקציות. חוץ מזה, יש כאן דפדפן אינטרנט נטול פלאש ולא הכי נוח לשימוש.

* אפליקציות: האפליקציות הן נקודות התורפה, פשוט כי כמעט אין כאלו. יש אפליקציה אחת מקומית של וואלה והשאר די סטנדרטיות, אך חשובות: יו טיוב, פייסבוק, טוויטר ופיקסה. הבעיה היא ש-LG עדיין לא פתחה את חנות האפליקציות שלה לשוק המקומי.

* שליטה: שלט הטלוויזיה הרגיל מאפשר לבצע את רוב הפעולות הדרושות, אולם לא מספיק נוח כדי לשלוט בסמן שמאפשר להגיע לכל האייקונים הדרושים. לצורך כך, LG מצרפת לערכה שלט בשם Magic שאמור לספק שליטה טובה יותר בסמן, כאשר הוא בנוי בצורה של מצביע גדול והוא מסוגל לעקוב אחר תנועת היד וכך לאפשר את השליטה. הבעיה היא שהשלט הזה לא היה תקין אצלנו. אם יש לכם סמארטפון מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד או מכשיר אייפון, אפשר להוריד אפליקציה חינמית שמאפשרת את הפעולות הדרושות בנוחות.

* איכות תמונה: במקום משקפיים אקטיביות שעולות כמה מאות שקלים, אפשר לקנות משקפיים פאסיביות ב-40 שקל. איכות התלת-ממד טובה וקשה להגיד שהרגשנו הבדל משמעותי לעומת הטכנולוגיה האקטיבית. בשידור HD, לא תלת ממד, התמונה טובה עם שחור סביר וצבעים חיים, אולם בשידור רגיל, הצבעים פחות חדים והתמונה הרבה פחות נקייה.

* בשורה התחתונה: התמונה טובה, אבל יכולה להיות טובה יותר. הסמארט טי.וי הוא גימיק שלא מוכיח את עצמו, לפחות עם כמות התכנים הקיימת. מבחינת תלת-ממד, אהבנו את המשקפיים הפאסיביים, בעיקר כי הן קלות יותר (לא משתמשות בסוללה), זולות יותר ואפקט התלת-ממד נראה מספיק טוב.

* מחיר: 8,000 שקל למסך 42 אינץ'.

* ציון: 8.