המפקח על הביטוח: יוגבל שינוי הפרמיה בביטוח סיעודי

לא יותר עוד השימוש בפרמיה משתנה כשהפוליסות לפרט יכללו גם ערכי סילוק, ותקופת הביטוח תהיה לכל חיי המבוטח, ולא רק לתקופה סיעודית של כ-3-5 ואף 8 שנים

כפי שדווח לא אחת לאחרונה ב"גלובס", הפיקוח על הביטוח באוצר פועל להסדרה מחודשת של ביטוחי הסיעוד בטיוטת חוזר "עריכת תוכנית לביטוח סיעודי", לפיה לא יותר עוד השימוש בפרמיה משתנה כשהפוליסות לפרט יכללו גם ערכי סילוק, ותקופת הביטוח תהיה לכל חיי המבוטח, ולא רק לתקופה סיעודית של כ-3-5 ואף 8 שנים, כפי שהיה נהוג עד כה.

הוראות האוצר אמורות להיכנס לתוקף עבור פוליסות שישווקו ממאי 2012, ועבור פוליסות שיחודשו מספטמבר 2012. בין השינויים המרכזיים, קובע האוצר בטיוטה כי פוליסה לביטוח סיעודי תהיה בפרמיה קבועה או בפרמיה מוגדלת (כשהפרמיה תוכל להתייקר בשיעור של עד 3% לשנה בלבד), ושתתקבע לכל המאוחר בגיל 65. בנוסף, הפוליסות יכללו ערך מסולק, שהינו סכום שייצבר לטובת המבוטח ויעמוד לרשותו גם אם יפסיק לשלם עבור המשך הפוליסה, כך שהשנים עבורן שילם לא יירדו לטמיון. ערך זה ייקבע לפי מין, גיל הצטרפות לביטוח ומשך התקופה בה שולמה הפרמיה.

בנוסף, האוצר מפחית את חובת הגילוי למבוטחים קודם לעריכת ביטוח סיעודי ופוטר החברות מלהמציא למצטרפים לביטוח את ה"המדריך לקונה בביטוח סיעודי". האוצר מורה לחברות הביטוח ליידע עד סוף יולי 2012 כל מבוטח שבבעלותו פוליסת ביטוח פרט "ישנה" על האפשרות והתנאים למעבר לפוליסה "מעודכנת". בנוסף, כל מבטח המספק פוליסה קבוצתית, יאפשר לעבור אצלו לפוליסת פרט עם כיסוי לכל החיים, תוך המשכיות מלאה ורצף הביטוח.