ת"א ננעלה בעליות שערים על רקע נתונים חיוביים מארה"ב

סגן שר האוצר היווני: "המדינה קרובה לקבלת סיוע נוסף" ■ התמתנות הירידות באירופה והנתונים מוול סטריט תרמו לסנטימנט ■ זינוקים במניות הגז; רציו טסה 14% ■ דסק"ש עלתה 7%

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') בעליות שערים קלות, כאשר המעו"ף הוסיף לערכו 0.65%. המסחר ננעל במגמה ירוקה לאחר פתיחה שלילית, ברקע התמתנות קלה בירידות באירופה ופתיחת מסחר בירידות מתונות בוול סטריט לאור נתוני מאקרו חיוביים. זאת, למרות שהמגמה השלילית עדיין שולטת בשווקים הגלובליים, ברקע הידיעות מיוון לפיהן הממשלה לא תעמוד ביעדים התקציביים שהוצבו לה על ידי ה"טרויקה" לשנים 2011-2012, והחשש כי תכריז על פשיטת רגל בקרוב. נציין כי בשל מעבר לשעון חורף בישראל, המסחר בוול סטריט החל היום ב-15:30 (שעון ישראל), כך שנוצרה חפיפה של כשעה במסחר מול ארה"ב.

הסיבה להתמתנות במגמה השלילית לקראת סיום המסחר ומעבר לעליות, נעוצה בהתבטאות של סגן שר האוצר היווני, שציין היום כי "המדינה קרובה לקבלת סיוע נוסף. יוון הצליחה לשכנע את המלווים כי הבעיות הפיסקליות נבעו בעיקר מהמיתון שהיה חמור מהצפוי. בהנחה כי הם שוכנעו בכך שהמיתון היה עמוק יותר, נראה כי הושגו הבנות בינינו לנציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע". (לסיפור המלא)

גם נתוני מאקרו שפורסמו בוול סטריט לאחר פתיחת המסחר, הפתיעו לטובה והובילו להתמתנות הירידות בארה"ב, כאמור, והשפיעו על הסנטימנט בת"א: מדד מנהלי הרכש הפתיע לטובה כשעלה לרמה של 51.6 נקודות, מעל הצפי בשוק. גם נתון הוצאות הבנייה הפתיע כשעלה 1.4%, מעל הציפיות לירידה בהוצאות. (לסיפור המלא)

דבריו של שר האוצר היווני מגיעים לאחר שיוון ונציגי ה"טרוקיה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי באירופה) נפגשו אתמול, בפגישה במסגרתה הגישה ממשלת יוון את טיוטת התקציב שלה לשנים 2011-2012, המעידה על כך שאינה עומדת ביעדי הגירעון שהוצבו לה לשנים אלה. לפיכך, מוטלת בספק קבלתה את הנתח הבא במסגרת חבילת החילוץ שלה, בהיקף של 8 מיליארד אירו. (לסיפור המלא)

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט מסר בשיחה עם "גלובס" כי "אישור העברת הסיוע ליוון יכול לספק לשווקים מעט אופטימיות בטווח הקצר, אולם אין בכך כדי לפתור את הבעיה היוונית ואת החששות לאיתנות של חלקים מרכזיים במערכת הפיננסית האירופית".

ברננקי עולה מחר לקונגרס

מחר צפויים 2 אירועים חשובים בארה"ב ובאירופה: יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי צפוי לנאום בקונגרס ולפרוס תחזיות כלכליות. למעשה זו תהא הפעם הראשונה שברננקי יתבטא לאחר שה'פד' הודיע על תוכנית "Operation Twist" במסגרתה הוא ימכור אג"ח ממשלתיות קצרות-טווח וירכוש ארוכות-טווח ב-400 מיליארד דולר עד סוף 2012.

באירופה תכונס המועצה הכלכלית האירופית, ומשם צפויות לצאת הודעות בדבר המשך הטיפול במשבר החוב ביבשת. הנושא החם ביותר על הפרק בימים אלה הוא הרחבת קרן הסיוע האירופית ל-440 מיליארד אירו כדי להמשיך לסייע ליוון ולמדינות נוספות. מדינות רבות באיחוד - ביניהן גרמניה - כבר אישרו את ההרחבה, והשבוע צפויות גם מלטה, הולנד וסלובקיה לעשות כן. (לסיפור המלא)

מכתשים אגן נמחקת עוד החודש מהמסחר בבורסה; זינוקים במניות הגז הטבעי

מכירת מכתשים אגן לכמצ'יינה מתקרבת לשלב הסופי. החברה, הנמצאת בשליטת כור , דיווחה היום כי התקבל אישור רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לביצוע עסקת המיזוג. הצדדים לעסקת המיזוג נערכים לביצוע הליכי השלמת העסקה במהלך הימים ה-17 וה-18 באוקטובר, כלומר בעוד כשבועיים.

המחאה החברתית, שאילצה את זהבית כהן להתפטר מראשות יו"ר תנובה ואת החברה להוריד מחירים, גררה גם את שטראוס להודיע כי בכוונתה להוריד מחירי מוצרים בסיסיים בכ-12%. מעבר למשמעויות ארוכות-הטווח, ברור כי הרווח לטווח הקצר נפגע.

אפי פיתוח, זרוע ההשקעות של אפריקה ישראל ברוסיה והחברה הבת (63.7%), השלימה בסוף השבוע את רכישת מלוא הזכויות בקניון AFIMALL במוסקבה, ומחזיקה כעת במלוא הזכויות (100%) בקניון. אפי פיתוח שילמה עבור 25% מהזכויות הנותרות בקניון כ-5 מיליארד רובל או כ-157 מיליון דולר.

אלביט הדמיה של מוטי זיסר השלימה הסכם מימון מחדש. החברה הודיעה היום כי חברת הבת (76%), חתמה על הסכם מימון מחדש לקומפלקס מלונות החברה שבבוקרשט רומניה. תמורת ההלוואה תשמש בין היתר לפירעון ההלוואה הקיימת ולהחזר חלק מהלוואת הבעלים שניתנה על ידי אלביט הדמיה בהיקף של כ-25 מיליון אירו.

מניות הגז הטבעי המשיכו במומנטום החיובי. נציין את רציו , מודיעין , אבנר ודלק קידוחים .

כלכלני מידרוג חותכים הבוקר את דירוג החוב של חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אידיבי מ-Aa3 ל-A1, תוך הסרת הדירוג מרשימת המעקב והצבת אופק דירוג שלילי. הורדת הדירוג של דיסקונט השקעות נובעת מהשחיקה במיצוב העסקי והפיננסי של אחזקות הליבה של דסק"ש ובהן, כור, סלקום ושופרסל, וכן נוכח עלייה מתמשכת ברמת המינוף של החברה, בעיקר על רקע שחיקת שווי ההחזקות. "הירידה החדה בשווי מניות קרדיט סוויס המוחזקות על ידי כור היוותה גורם עיקרי בירידה שווי האחזקות של דסק"ש ובעליית המינוף", מציינים במידרוג.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]