לפייסבוק נמאס מהאקרים: משדרגת את מערך האבטחה

לפייסבוק נמאס מגורמים זדוניים שעושים שימוש ברשת החברתית, והיא החליטה לעבות את מערך האבטחה שלה ■ חברת האבטחה Websense תגן על הגולשים התמימים בפייסבוק

הונאות, פריצות וסתם נסיונות לפגוע ולהרע לגולשים בפייסבוק הפכו בתקופה האחרונה לדבר שבשגרה. לא אחת אנחנו נתקלים בגורמים זדוניים שמפרסמים לינקים לאתרים מפוקפקים השותלים וירוסים במחשב האישי שלנו, ובמקרה הגרוע יותר גם שואבים ממנו פרטים אישיים עלינו ועל חברינו בפייסבוק.

לפייסבוק יש כמה וכמה מעגלי הגנה מפני קישורים זדוניים המתפרסמים בדפים או בדיונים שבהם יש מאות אלפים ואפילו מיליונים של גולשים, אך היום (ב') פייסבוק עושה צעד נוסף בניסיון לשמור על הגולשים התמימים שממהרים להקליק על כל קישור. בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ' פרסם כי פייסבוק חתמה על שיתוף פעולה חדש עם חברת האבטחה Websense, במסגרתו יופעל מנוע סריקה מיוחד שיסרוק בזמן אמת קישורים שיפורסמו בפייסבוק וינסה למצוא התאמה ביניהם לבין אתרים זדוניים המוכרים לו, או כאלו שהוא מעולם לא נתקל בהם.

קישורים זדוניים שיזוהו בוודאות ייחסמו על ידי מנוע הסריקה של Websense, ובמידה ולא יהיה זיהוי מיידי של איום אפשרי, הגולשים בפייסבוק ייחשפו להודעת אזהרה שהקישור אליו הם מנסים להגיע עלול להיות מזיק לפרופיל ולמחשב שלהם. בפני הגולשים יהיו 2 אופציות: ללחוץ על כפתור מובלט של "חזור לדף האחרון", או "התעלם מהאזהרה".

זו לא הפעם הראשונה שנוצרת שותפות בין Websense לפייסבוק: בתחילת השנה שעברה השיקה Websense את אפליקציית Defensio בפייסבוק המגינה על בעלי דפים בפייסבוק מפני פרסום של קישורים לאתרים מזיקים בפרופיל שלהם.

כזכור, רק בחודשים האחרונים נחשפנו למספר לא מועט של נסיונות לפרוץ לחשבונות פייסבוק וגניבת פרטים אישיים באמצעות שידול הגולשים להתקין אפליקציות או תוספים שכביכול מבטיחים להם לשנות בחזרה איזשהו שידרוג ששיחררה פייסבוק, או לחילופין לאפשר יכולות חדשות שפייסבוק הכריזה עליהן, כדוגמת שיחות הווידיאו החדשות ברשת החברתית.