השכר הממוצע בחודש יולי: 8,900 שקל

לראשונה זה כמה חודשים, נרשם היפוך מגמה בכל הנוגע לשכר הריאלי

בחודש יולי 2011 עמד השכר הממוצע למשרת שכיר על 8,900 שקל, כך מדווחת היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הנתונים המקוריים ומנוכי עונתיות, מדובר בירידה מסוימת בשכר הנומינלי (במחירים שוטפים) לעומת החודש הקודם. עם זאת, נתוני המגמה מצביעים על המשך העלייה בשכר הממוצע למשרת שכיר.

לראשונה זה כמה חודשים, נרשם היפוך מגמה בכל הנוגע לשכר הריאלי, שירד הדרגתית בחודשיים האחרונים. לפי נתוני יולי (מנוכי עונתיות), השכר הריאלי לעובד הישראלי גדל בכחצי אחוז לעומת החודש הקודם. יתרה מזו, נתוני המגמה מצביעים על התחזקות בקצב העלייה בשכר הריאלי הממוצע עבור הישראלי: בחודשים מאי-יולי עלה השכר הממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים ב-1.4% בחישוב שנתי, לעומת ירידה של 0.3% בחישוב שנתי בחודשים פברואר-אפריל. מדובר בנתון חיובי מאוד, שכן השכר הריאלי משקף את כוח הקנייה של העובד בפועל

למרות הירידות החדות בבורסות, בענף בנקאות, ביטוח ופיננסים עלה מספר משרות השכיר בכ-6% בחודשים מאי-יולי, זאת בהמשך לעלייה של 5.3% בחודשים פברואר-אפריל 2011 (בחישוב שנתי). עם זאת, חלה ירידה בענף חקלאות במספר משרות השכיר בכ-5% לעומת עלייה של 1.5% בחודשים פברואר-אפריל.

במישור השכר, נמשכת השחיקה המהירה בשכר הריאלי של עובדי הפיננסים - ירד ב-6.4% בחודשים מאי-יולי 2011, בהמשך לירידה של 4.4% בחישוב שנתי בחודשים פברואר-אפריל. מנגד, עובדי הבנייה הישראלים רואים עליה בשכר הריאלי של כ-5.2% במאי-יולי 2011, בהמשך לעלייה של 3.2% בחודשים פברואר-אפריל (בחישוב שנתי).

השכר הממוצע הריאלי למשרת שכיר בקרב עובדים ישראלים
 השכר הממוצע הריאלי למשרת שכיר בקרב עובדים ישראלים