הפד ממשיך ב'אופריישן טוויסט' - מכר אג"ח ב-9 מיליארד ד'

מכירה ראשונה של אג"ח על ידי הבנק המרכזי בארה"ב, במסגרת "אופריישן טוויסט" ■ ה'פד' החל ברכישות במסגרת התוכנית ב-3 באוקטובר

הפדרל ריזרב ממשיך בתוכנית "אופריישן טוויסט", ומכר היום (ה') אג"ח ממשלתיות לתקופות של שנה ופחות, בהיקף של 8.87 מיליארד דולר - במטרה לרכוש בסכום זהה אג"ח ארוכות-טווח.

ה'פד' מכר אג"ח אשר מועד פרעונן נע בין ינואר 2012 לכל המוקדם, ליולי 2012 לכל המאוחר - כך פורסם היום באתר הבנק המרכזי - כאשר מדובר במכירת האג"ח הראשונה של הבנק המרכזי במסגרת התוכנית, עליה הכריז יו"ר ה'פד' בן ברננקי ב-21 בספטמבר. הרכישה הראשונה של הבנק החלה ב-3 באוקטובר.

נזכיר כי תוכנית הפד הוכרזה ע"י ועדת השוק הפתוח ב-21 בספטמבר ובסך הכל מדובר בהמרת אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח בהיקף כולל של 400 מיליארד דולר עד סוף יוני 2012. תוכנית זו היא הכלי המוניטארי שיש בידי הפד להציע בשלב זה לשוק האמריקני, במטרה למנוע מיתון.

אחרי ההכרזה על תוכנית ה"אופריישן טוויסט", התשואות על האג"ח ירדו ב-41%, מדובר בירידה החמישית בגודלה בשלוש השנים האחרונות. תשואות האג"ח ל-30 שנה ירדו ב-140% בשלושת החודשים האחרונים, הירידה הגבוהה ביותר לרבעון, מאז דצמבר 2008.

הפד עתיד לרכוש אג"ח 13 פעמים בחודש ולמכור את החזקותיו באג"ח קצרות טווח, 6 פעמים בחודש. הפד ימכור בין 8-9 מיליארד דולר של אג"ח נומינליות, 5 פעמים בחודש. בנוסף ימכור בין 1-1.5 מיליארד דולר של אג"ח TIPS אחת לחודש. גם רכישת ה-TIPS תהיה אחת לחודש.