טבע קרובה להשלים את רכישת ספלון ב-6.8 מיליארד דולר

הרגולטור בארה"ב אישר לטבע לרכוש את ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר - אך תחת מספר תנאים ■ טבע: נשלים את העסקה עד ה-14 באוקטובר

5 חודשים לאחר שהכריזה על רכישת חברת התרופות ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר, טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, מודיעה כי קיבלה אישור מהרגולטור בארה"ב לרכוש את ספלון. בכך, טבע קרובה להשלמת עסקת הרכישה השלישית בגודלה בתולדותיה.

טבע קיבלה את אישור נציבות המסחר הפדרלית בארה"ב תחת מספר תנאים. ראשית, החברה תמכור לחברת התרופות פאר (Par) את הזכויות לגרסאות גנריות לתרופות אקטיק (Actiq) ואמריקס (Amrix) משנת 2012. לשתי תרופות המקור הללו מכירות שנתיות של 298 מיליון דולר ביחד. האקטיק היא משכך כאבים המיועד לחולי סרטן ואמריקס מיועדת להרפיית שרירים.

בנוסף, טבע תספק לחברת פאר את תרופת הפרובוגיל (Provigil), לה היקף מכירות שנתיות של 1.1 מיליארד דולר, למשך שנה בלבד. הפרובוגיל מיועדת לטיפול בהפרעות שינה.

טבע מעריכה כי תשלים את העסקה עד ה-14 באוקטובר, בכפוף לאישור מצד הרגולטור באירופה. החלטה באירופה צפויה להתקבל ב-13 באוקטובר. טבע העריכה תחילה כי העסקה תושלם ברבעון השלישי של 2011. ספלון היא חברת תרופות מקוריות שפעילה במספר תחומים בהם גם לטבע יש פעילות, והיא גם צפויה להכניס את טבע לתחומי טיפול חדשים לגמרי.

מניית טבע איבדה 2.2% אמש (ו') במסחר בוול סטריט, אך המניה עלתה ב-0.7% במסחר המאוחר לאחר שפרסמה את ההודעה על ההתקדמות בסגירת עסקת רכישת ספלון. הרכישה תתרום לרווח למניה של טבע על בסיס Non-GAAP מיד עם השלמתה, ועל בסיס GAAP - בתוך 4 רבעונים. טבע גם צופה מימוש סינרגיות של לפחות 500 מיליון דולר בשנה השלישית שלאחר השלמת הרכישה.