דש: "יישום דוח טרכטנברג צפוי להגדיל את הגירעון ב-2012"

כך מעריכים בבית ההשקעות: "בשנת 2012 הגירעון צפוי להגיע לכ-3-4% מהתוצר - הרבה מעל ליעד הגירעון של הממשלה" ■ דש: הירידה בהכנסות ממסים היא הסיבה המרכזית לעלייה הצפויה בגירעון הממשלתי

בדש מעריכים כי הגירעון לשנת 2012 יהיה גבוה מהתחזית על רקע הירידה בהכנסות ממסים, "הגירעון צפוי להגיע לכ-3-4% מהתוצר", כך מעריכים בבית ההשקעות בסקירה שהוציאו היום (א'). על פי תחזיות הממשלה, יעד גביית המסים ל-2012 הונמך ב-5 מיליארד שקל (יצויין כי יעד גביית המסים לשנת 2011 הונמך ב-2 מיליארד שקל) אך בדש מעריכים כי המחסור במסים יהיה גדול יותר.

בדש מעריכים כי יישום דוח ועדת טרכטנברג צפוי להגדיל את הגירעון לשנת 2012 "הגדלת ההוצאות האזרחיות היא הדבר הבטוח היחידי במבנה הפיננסי של ההמלצות, מקורות המימון להוצאה פחות ודאיות", כך מעריכים בדש. הכלכלן הראשי של דש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי, סבור כי גם אם יאושר הקיצוץ בתקציב הביטחון, תמיד יכולות להתעורר דרישות דחופות להגדלת התקציב.

בהתייחס לגירעון 2011 מעריכים בדש כי הוא יחרוג במעט מהיעד של 3%. כאמור, לשנת 2012 מעריכים כי החריגה בגירעון תהיה משמעותית יותר ביחס ליעד העומד על 2%. "העלייה בגירעון תגדיל את צורכי המימון", מעריכים בבית ההשקעות.