קולפלנט נכנסת לביצוע ניסוי קליני במוצר לטיפול בפצעים

קולפלנט ומכבי שירותי בריאות ישתפו פעולה בביצוע ניסוי קליני לטיפול בפצעים כרוניים בחולי סוכרת

חברת קולפלנט, חברה-בת בבעלות מלאה של החברה הבורסאית קולפלנט אחזקות, המפתחת, מוצרים ופתרונות רפואיים מבוססי קולגן אנושי המיוצר בשיטות של הנדסה גנטית בצמחי הטבק, הודיעה היום כי תחל בביצוע ניסוי קליני ראשון לטיפול בפצעים כרוניים בחולי סוכרת.

קולפלנט תשתף פעולה עם מכבי שירותי בריאות בביצוע הניסוי שמטרתו היא להוכיח את בטיחות הטיפול של המוצר Vergenix. בניסוי, הצפוי לארוך מספר חודשים עד שנה ושיתבצע בשתי מרפאות של מכבי בישראל, יטופלו חולים סוכרתיים הסובלים מפצעים כרוניים בכף הרגל. החולים יטופלו כשבועיים בחבישת Vergenix שבמהלכם יעקבו אחר תופעות לוואי ושינויים בפצעים.

ה- Vergenix של קולפלנט הינה תחבושת מבוססת קולגן המיועדת לטיפול בכיבים סוכרתיים, כוויות, פצעי לחץ, פצעים כרוניים וחתכים ניתוחיים. גודל שוק ריפוי הפצעים אליו מיועד Vergenix מוערך בכ - 5 מיליארד דולר ונמצא במגמת עליה מתמדת.

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט מציין: "Vergenix הינו המוצר הראשון מבין מוצרי החברה שייבחן בניסוי קליני שמטרתו להוכיח את בטיחות השימוש במוצר לטיפול בכיבים סוכרתיים. איסוף מידע קליני על המוצר יוכל לסייע בתהליך הרגולטורי והשגת אישור לשווק של מוצר זה ומוצרי החברה האחרים המבוססים על קולגן אנושי רקומביננטי. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מכבי שירותי בריאות ומאמינים ביכולתם לבצע את המחקר על הצד הטוב ביותר".

קולפלנט הוקמה בשנת 2004, והינה חברת מכשור רפואי המתמקדת בקידום רפואה רגנרטיבית באמצעות שימוש בטכנולוגיות לעיבוד קולגן אנושי רקומביננטי וחלבונים רקומביננטיים אחרים, אשר הינן קניינה של קולפלנט. קולפלנט מפתחת מגוון רחב של מוצרים מבוססי חומרים ביולוגיים, בהם ניתן לעשות שימוש בשווקים רפואיים רבים, ובכלל זה אורתופדיה, ריפוי פצעים, קרדיולוגיה וכירורגיה כללית. המודל העסקי של קולפלנט מבוסס על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות לפיתוח משותף של מוצרים והבאתם לשוק וכן גם פיתוח עצמי של מוצרים ושיווקם באמצעות מפיצים.