ברקליס בעד ההיי-טק בישראל: "סקטור מומלץ להשקעה"

בבנק ההשקעות מעלים את ההמלצה לענף הטכנולוגיה הישראלי ■ מעדיפים במיוחד את מניות סיוה, איזיצ'יפ, מלאנוקס ואמדוקס

מניות הטכנולוגיה הישראליות הן סקטור מומלץ להשקעה, כך קובעים בבנק ההשקעות ברקליס. הבנק העלה את המלצתו לסקטור מ"נייטרלי" ל"חיובי", כאשר האנליסטים ג'וזף וולף ודיוויד קפלן מעריכים שהמניות המומלצות מתאימות ל"סיפורי צמיחה מהירה בטווח הארוך", כגון מחשוב הענן, אחסון ותחום הנתונים במכשירים ניידים.

בנוסף, וולף וקפלן סבורים שמניות הטכנולוגיה הישראליות הרבה פחות חשופות לסיכונים הגיאופוליטיים לעומת מניות אחרות. "חברות טכנולוגיה הן בעיקר יצואניות, ורוב העסקים שלהן מתבצעים מחוץ לישראל", כותבים בברקליס ומדגישים כי בעוד שאי-ודאות גיאופוליטית לא טובה לאף חברה, בחברות הטכנולוגיה הסיכון מופחת.

הראשונות להתאושש

במקביל, העלאת ההמלצה לסקטור עקבית גם עם ההמלצה החיובית של ברקליס על סקטור הטכנולוגיה האמריקני. הם מניחים שגם סקטור הטכנולוגיה עלול להיפגע מהאטה כלכלית, אך מצפים שמניותיו יהיו הראשונות להתאושש מהאטה כזאת.

הבנק ממליץ במיוחד על כמה מניות טכנולוגיה ישראליות מתחומי פעילות שונים. בתחום המוליכים למחצה מומלצות סיוה, שנסחרת בנאסד"ק בשווי 583 מיליון דולר; איזיצ'יפ , ששווי השוק שלה בנאסד"ק ובת"א הוא 870 מיליון דולר; ומלאנוקס , שגם היא דואלית ושווייה 1.19 מיליארד דולר. מבין המניות בתחום התוכנה, בברקליס מעדיפים את אמדוקס , שנסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 5 מיליארד דולר. המניה המועדפת על ברקליס בתחום החומרה היא חברת סרגון , אשר נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א בשווי שוק של 352 מיליון דולר.

לדברי האנליסטים, קשה לאמוד את תוצאות הרבעון השלישי על רקע תנאי הכלכלה שמגבירים את אי הוודאות. עם זאת, הם מעריכים ששוק המכשירים הניידים פחות רגיש לכלכלה - עובדה חיובית לסיוה שמספקת שבבי תקשורת, וכי שוק האחסון, בו מלאנוקס פעילה, חזק יחסית. תחום רגיש יותר לשינויים בכלכלה הוא הוצאות (capex) של ספקיות התקשורת והחברות הגדולות, שהן לקוחות של אמדוקס, סרגון ואיזיצ'יפ.

חיוביים גם על כימיקלים ומזון

"כשמסתכלים מעבר למכשולי הטווח הקצר לצמיחה, אנחנו לא מודאגים מהמצב של אף אחת מהמניות המומלצות על ידינו", כותבים בברקליס.

בכל הקשור לסקטורים אחרים בישראל, האנליסטים של ברקליס חיוביים גם על מניות הכימיקליים והמזון. ההמלצה על מגזרי הבנקאות, האנרגיה והתשתיות היא נייטרלית, וביחס למניות התקשורת ההמלצה היא שלילית.

מניות הטכנולוגיה המומלצות של ברקליס
 מניות הטכנולוגיה המומלצות של ברקליס