האוצר פרסם את ההמלצות המלאות של ועדת הריכוזיות

האוצר נתן רק חודש אחד כדי להגיב בנייר עמדה של עד 5 עמודים ■ "הוועדה תשקול לזמן חלק ממגישי העמדות להציג את עמדתם בעל פה"

הוועדה הממשלתית להגברת התחרותיות, בראשות חיים שני, פרסמה היום (ה') את הטיוטה המלאה של המלצותיה, ומעניק רק חודש אחד בלבד להגיב להציג את עמדותיו בכל הנוגע להמלצותיה. לפי ההודעה שנשלחה על ידי האוצר, הציבור יכול להגיש את עמדתו בכתב לוועדה עד ליום ראשון, ה-13 לנובמבר 2011. לגבי הופעה בפני הודעה, הוסבר בהודעה כי "והוועדה תשקול לזמן חלק ממגישי העמדות להציג את עמדתם בפניה, בעל פה".

יתרה מכך, הוועדה מבקשת הגשת נייר תמציתי, שאורכו לא יעלה על 5 עמודים (כולל תקציר), אך ניתן לצרף לנייר מסמכים הרלוונטיים כ"נספחים".

כמו כן, למי שמתכוון להגיש נייר עמדה, כדאי לדעת כי הוועדה "רשאית להשתמש בתוכן ניירות העמדה ונספחיהם לצורך גיבוש המלצותיה הסופיות" אך בעיקר, היא "רשאית לפרסם את ניירות העמדה ונספחיהם, לרבות באתרי האינטרנט של הממשלה" כאשר "עצם הגשת נייר העמדה מהווה הסכמה לפרסום כאמור". עם זאת, "דוגמאות שיובאו בפני הוועדה, סודיות הפרטים תישמר ככל שיתבקש הדבר על ידי הפונים".

טיוטת המלצות הוועדה בראשות שני, שלראושנה אינו מוזכר בהודעת האוצר כמנכ''ל המשרד, מתייחסת בין היתר: להפרדת השליטה על חברות ריאליות ועל חברות פיננסיות, הגנה על זכויות בעלי מניות מהציבור בחברות במבנה פירמידאלי, הגברת מעורבות המשקיעים המוסדיים ויתר בעלי מניות המיעוט בקבלת החלטות בחברות ציבוריות, חיזוק סמכויותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים, הרחבת השיקולים במכירת נכסי מדינה ובהקצאת רישיונות וזיכיונות.

כתובת הדוא"ל למשלוח עמדות הציבור: taharutiut@mof.gov.il