קומסקור: 97% מהגלישה בטאבלטים נעשית דרך האייפד

מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, היא אומנם הנפוצה ביותר בקרב מכשירים ניידים בארה"ב אך מערכת ההפעלה של אפל, iOS, מובילה בגלישה ברשת ממכשיריה

רק לפני שבוע פרסמה קומסקור נתונים לא כל כך מעודדים עבור אפל במחקר הקבוע שלה לבדיקת נתח שוק הסמארטפונים ומערכות ההפעלה שלהם בארה"ב, ואתמול (ב') היא עושה אפליה מתקנת עם מחקר חדש שבדק את היקף תנועת הגולשים ברשת (טראפיק) ממכשירים ניידים.

על פי ממצאי המחקר, 97.2% מהגלישה ברשת הנעשית ממחשבי לוח (טאבלטים) בארה"ב, מתבצעת ממכשירי האייפד של אפל. בנוסף, לראשונה מאז שהחלו בקומסקור לבדוק את שוק הגלישה ממכשירים ניידים, אחוזי הגלישה ממכשירי האייפד עוברים את אחוזי הגלישה ממכשירי האייפון (46.8% ו-42.6% בהתאמה).

הגלישה באינטרנט ממכשירים שאינם מחשבים (ניידים או נייחים) בארה"ב מסתכמת ב-6.8% מכלל הגלישה ברשת. על פי קומסקור, סמארטפונים וטאבלטים אחראים על כשני שליש מהנתון הזה. בנוסף, כ-37.2% מהגלישה ברשתות WiFi בארה"ב מבוצעת מסמארטפונים, כאשר כמחצית מהאוכלוסיה של ארה"ב (כ-116 מיליון בני אדם) צורכת תוכן ומידע באמצעות סמארטפונים וטאבלטים.

עוד נתון מעניין בנוגע לטאבלטים עוסק במי שרוכש אותם. על פי המחקר, 54.7% מכל מי שיש ברשותו מכשיר טאבלט הם גברים, ו-30% מתוכם נמצאים בגילאי 25-34. בנוסף, על אף קולות המחאה הנשמעים בשבועות האחרונים גם בארה"ב, הנתונים של קומסקור מראים כי ל-45.9% מהאנשים המרוויחים 100 אלף דולר בשנה יש טאבלט.

בקומסקור מדגישים את ממצאי המחקר שלהם מהשבוע שעבר, בו קבעו כי נתח השוק של מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, עומד על 43.7% לעומת 27.3% מנתח השוק ששייכים לאייפון של אפל. אך כשמדובר על נתח השוק של מערכות ההפעלה מהן גולשים משתמשי הסמארטפונים והטאבלטים ברשת, אפל נמצאת בראש הרשימה.

על פי הממצאים החדשים, כ-43.1% מהגלישה ממכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) נעשתה ממכשיר ה-iOS של אפל, לעומת שיעור הגלישה ממכשירי אנדרואיד שעומד על 34.1%. במקום השלישי נמצאת יצרנית הבלקברי, RIM, שאחוזי הגלישה באינטרנט ממכשיריה עומדים על 15.4%.