דו"ח: תעשיית ני"ע בניו יורק עשויה לאבד 10,000 משרות

4,100 משרות בוטלו מאפריל, והדעה הרווחת היא שפיטורים בקנה מידה נרחב הינם בלתי נמנעים

תעשיית ניירות הערך בעיר ניו יורק עלולה לאבד 10 אלף משרות עד סוף 2012. כך עולה מדו"ח של מבקר מדינת ניו יורק, תומס דינפולי, לדברי "וול סטריט ג'ורנל".

מינואר 2008 נמחקו 22 אלף משרות בתעשיית ניירות הערך בניו יורק. אם תתאמת תחזיתו של דינפולי לאובדן של 10 אלף משרות נוספות בתקופה שבין אוגוסט 2011 לסוף 2012, זו תהיה ירידה של 17%. 4,100 משרות בוטלו מאפריל, והדעה הרווחת היא שפיטורים בקנה מידה נרחב הינם בלתי נמנעים, לאחר שלאחרונה הודיעו חברות רבות על קיצוצי הוצאות.

קבוצת גולדמן זאקס הודיעה שהיא עשויה לקצץ 1,000 משרות או יותר, וקרדיט סוויס וברקליס הכריזו על פיטורי עובדים . בנוסף לכך, אמר בנק אוף אמריקה שהוא מתכנן לפטר 30 אלף עובדים. לא ברור כמה מעובדיהם בניו יורק יפטרו הבנקים, או כמה מעובדים אלה יהיו מבין המועסקים ביחידות ניירות הערך של הבנקים.

"וול סטריט ג'ורנל" גם כתב כי בדו"ח שיתפרסם היום (ג') מעריך דינפולי שהשנה יתכווצו הבונוסים עקב הירידה ברווחי וול סטריט.

חברות שירותים פיננסיים משחקות תפקיד חשוב בכלכלת ניו יורק ובתקציביה. משרדו של דינפולי מעריך שאחת מכל שמונה משרות בעיר ניו יורק, ואחת מכל 13 משרות במדינת ניו יורק, קשורות לחברות ניירות הערך.

חברות שירותים פיננסיים גדולות מפטרות השנה עובדים במסגרת מאמצי התעשייה להתמודד עם הידרדרות תנאי השוק והגברת הפיקוח הרגולטורי.