אלחנן טננבוים: "תקופת השבי תשאיר אותותיה על גלעד"

טננבוים: "אחרי שהקרקס התקשורתי סביבו יסתיים, אני מקווה שיניחו לו. שייקרא קצת עיתונים, שיראה מה כתבו עליו ומה עשו פה בשנים האחרונות בעניינו, ולאט לאט הוא יחזור לחיים"

אלחנן טננבוים, שהיה שבוי במשך שלוש שנים וחצי בשבי החיזבאללה, ושוחרר בחודש ינואר 2004, אמר הבוקר בריאיון ל"ישראל דיפנס" כי הוא שמח על ההחלטה לשחרר את החייל החטוף גלעד שליט, תמורת 1,027 אסירים פלסטינים. טננבוים הוחזר לישראל בעסקה בין הממשלה לחיזבאללה, ובה שוחררו 400 אסירים פלסטינים, 35 אסירים בני לאומים אחרים וכ-60 גופות של לוחמי חיזבאללה. בין האסירים ששוחררו היה גם מוסטפא דיראני, שהוחזק כ"קלף מיקוח" לצורך שחרור הנווט השבוי רון ארד.

"אני מאמין שהיו פה שיקולים כבדי-משקל שעמדו בפני מי שקיבל את ההחלטה. זו החלטה נכונה. אני חושב שעל כפות המאזניים היו כל הטיעונים שאנו מכירים. מחבלים עשויים לחזור למאגר הטרור", אמר טננבוים והוסיף: "עם זאת, אני חושב שהאינטרס המאוד מאוד חשוב של שחרור חייל ישראלי מהשבי, הוא האינטרס שגבר".

"יש לזה גם השלכות מעבר לשחרור האישי של גלעד, אלא גם להמשך הדרך לחיילי צה"ל. לאלו העומדים בפני גיוס ואלו המשרתים כבר היום, הם יודעים שיש לישראל מחויבות חברתית לשחרר חייל"., אמר טננבוים וציין כי לדעתו "זו החלטה נבונה, עם כל הקושי הנובע ממנה, אבל זה לא הזמן לדון בזה".

"אחרי שהקרקס התקשורתי סביבו יסתיים, אני מקווה שיניחו לו"

טננבוים נזכר ברגעים הקשים שעבר עם שחרורו מהשבי לפני שבע שנים וחצי והביע תקווה ששליט יוכל להתגבר על החוויות הקשות שעבר במהלך התקופה בשבי חמאס. "התקופה הקשה בוודאי תשאיר עליו את אותותיה. אבל אני מקווה שהוא ישים אותה בפינה בזווית המוח ויתקדם הלאה בחייו. יש לו סביבה מאוד תומכת מבחינת משפחה וחברים ואני רוצה לקוות שגילו הצעיר יסייע בכך שיצליח לחזור לחיים", אמר טננבוים.
עוד ציין טננבוים כי הוא מקווה שמצבו הפיזי טוב. "לחמאס היה אינטרס עליון לשמור עליו כמו על צמר גפן - הוא הרי היה קלף המיקוח היחיד בידיהם. כרגע מה שמאוד יכול לסייע לו זו העובדה שהוא נישא על גלי אהדה ציבורית רחבה מאוד", אמר.

"לאחר חזרתו לארץ הוא יעבור תהליך של בדיקות רפואיות לוודא את מצבו, ויעבור טיפולים רפואיים במדיה ויצטרך. אחרי זה הוא יצטרך לרדת מגובה 30 אלף רגל בו הוא יימצא ויירד לקרקע המציאות", אמר טננבוים והוסיף: "אחרי שהקרקס התקשורתי סביבו יסתיים, אני מקווה שיניחו לו. שייקרא קצת עיתונים, שיראה מה כתבו עליו ומה עשו פה בשנים האחרונות בעניינו, ולאט לאט הוא יחזור לחיים".

"עיקרון שחרור חייל מהשבי חשוב משלטון החוק"

בנושא סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים השנויה במחלוקת אומר טננבוים כי "יש כאן בעיה משפטית, מלבד הבג"צים. הנקודה היא שמדובר במחבלים שנתפסו והורשעו בבית משפט ישראלי. הם מרצים את עונשם שנקבע כחוק. כעת אותם אסירים שהורשעו כחוק משתחררים שלא על פי החוק, ייתכן ומדובר בפגיעה בשלטון החוק", אמר טננבוים והדגיש כי "זה פחות חשוב מעיקרון שחרור חייל מהשבי. אני מעריך מאוד את אומץ הלב והקשיים שראש הממשלה נתקל בהם בדרך להעברת ההחלטה כמו שצריך. זו בשורה משמחת מאוד לטעמי".