טבע קיבלה האישור לרכישת ספלון; העסקה תתבצע מחר

אישור הנציבות האירופאית, האחרון שנדרש לעסקת הרכש, התקבל היום ■ היקף העסקה מוערך בכ-7 מיליארד דולר ■ העסקה תצא לפועל רשמית מחר

חברת טבע הישראלית הודיעה הערב (ה') כי קיבלה את אישור הנציבות האירופאית להשלמת הרכישה של חברת התרופות ספלון, בהיקף כולל של 7 מיליארד דולר. בכך, טבע עשתה את הצעד האחרון לקראת השלמת עסקת הרכישה השלישית בגודלה בתולדותיה.

כנגד האישור, תיאלץ טבע למכור את זכויותיה של ספלון על מכירת התרופה מודפיניל (Modafinil) בצרפת. מודפיניל משמשת להגברת העירנות בחולים הנוטים לישנוניות בשעות היום, בעיקר בשל הפרעת נרקולפסיה, הפרעות השינה עקב עבודה במשמרות (swsd) וכן כטיפול משלים במקרים של דום נשימה חסימתי בשינה.

זאת לאחר שבתחילת השבוע, 5 חודשים לאחר שהכריזה על העסקה לרכישת ספלון, טבע הודיעה כי קיבלה אישור מהרגולטור בארה"ב לרכישה, כאשר היא קיבלה את אישור נציבות המסחר הפדרלית בארה"ב תחת מספר תנאים.

ראשית, החברה תמכור לחברת התרופות פאר (Par) את הזכויות לגרסאות גנריות לתרופות אקטיק (Actiq) ואמריקס (Amrix) משנת 2012. לשתי תרופות המקור הללו מכירות שנתיות של 298 מיליון דולר ביחד. האקטיק היא משכך כאבים המיועד לחולי סרטן ואמריקס מיועדת להרפיית שרירים. בנוסף, טבע תספק לחברת פאר את תרופת הפרובוגיל (Provigil), לה היקף מכירות שנתיות של 1.1 מיליארד דולר, למשך שנה בלבד. הפרובוגיל מיועדת לטיפול בהפרעות שינה.

טבע העריכה תחילה כי העסקה תושלם ברבעון השלישי של 2011. ספלון היא חברת תרופות מקוריות שפעילה במספר תחומים בהם גם לטבע יש פעילות, והיא גם צפויה להכניס את טבע לתחומי טיפול חדשים לגמרי.

הרכישה תתרום לרווח למניה של טבע על בסיס Non-GAAP מיד עם השלמתה, ועל בסיס GAAP - בתוך 4 רבעונים. טבע גם צופה מימוש סינרגיות של לפחות 500 מיליון דולר בשנה השלישית שלאחר השלמת הרכישה.