"אם תקנו מניות ותשימו אותן בקופסה ל-10 שנים, תרוויחו"

ריצ'רד ברנשטיין ופיל רות' מביעים ספקנות בראיון ל-CNBC על שוק המניות האמריקני על רקע העליות האחרונות, וכלל לא בטוחים שהעליות יימשכו

האם השוק בשל לגל עליות? זו השאלה עליה ניסו 2 מומחים ידועים בוול סטריט לענות בראיון לרשת CNBC - ריצ'רד ברנשטיין, מייסד בית השקעות הקרוי על שמו, ופיל רות', מנתח טכני בבית ההשקעות מילר טבק. חרף העליות האחרונות בשוק האמריקני, שהחלו ב-4 באוקטובר, ברנשטיין ורות' מצביעים על כמה סימנים מדאיגים שאולי מעידים על כך שהעליות לא יימשכו זמן רב.

"השוק בשל לתיקון טכני אך השאלה היא האם הנתונים הכלכליים מתרוממים", אומר ברנשטיין. "הייתי יותר מתלהב אם היינו רואים שהנתונים הכלכליים משתפרים וזה עדיין לא קורה. בטווח הקצר השוק 'ירקוד' על הפתעות חיוביות כאלה ואחרות, אבל בטווח של 6-9 חודשים צריך לבדוק האם הנתונים משתפרים כי כרגע זה לא קורה ואנחנו סתם מחפשים תירוצים להיות שוריים על השוק".

מהזווית הטכנית, גם רות' מעריך שהעליות יימשכו בטווח הקצר אך הוא מודאג מכך שהאינדיקטורים הטכניים לא מצביעים על כניסה מאסיבית של משקיעים לשוק.

"יום שלישי ה-4 באוקטובר היה יום היפוך, אך לטווח קצר", אומר רות'. "אני מחפש סימנים של קונים ועדיין לא ראינו כאלה. השוק לא יכול לעלות ללא משקיעים ועדיין לא ראינו אותם נכנסים".

ברנשטיין, הידוע כחובב מניות קטנות ממדד ראסל 2000 , מציע "להיות זהירים" בטווח הקצר אך חוזר לכלל מספר 1 בשוק: השקעה לטווח ארוך משתלמת. לדבריו, "אם תקנו מניות ותשימו אותן בקופסה למשך 10 שנים, תרוויחו". הוא ממליץ גם על השקעה בשווקים המתעוררים, שם "אין משבר חובות אלא יש עודפי הון", כדבריו.