יוזמה חדשה בפייסבוק: יום שלם ללא מייל. תעמדו בזה?

השימוש בדואר אלקטרוני הפך עבור כמעט כולנו לדרך תקשורת חיונית וטבעית כל-כך בשנים האחרונות, ויש מי שחושב שעלינו לקחת יום חופש ממנו ■ האם הגולשים ברשת מסכימים?

בתקופה רוויית סמארטפונים, טאבלטים ואפליקציות, האפשרות שנצליח להחזיק מעמד, ולו יום אחד, מבלי לגעת במכשירים הניידים שהשתלטו על חיינו נראית כמעט בלתי אפשרית. אבל מה בנוגע לתיבת המייל שלכם? הייתם מעלים בדעתכם להעביר 24 שעות מבלי לבדוק/לקרוא/לשלוח מייל? זו בדיוק היוזמה שעלתה לאחרונה בדף פייסבוק ייעודי בשם No Email Day (יום ללא אי-מייל).

מאחורי היוזמה המעניינת שמיועדת להתקיים ב-11 בנובמבר (11.11.11), עומד פול לאנקסטר, הייטקיסט ואיש שיווק מבריטניה, שהסביר לבלוג הטכנולוגיה TheNextWeb כי הכוונה היא להתנתק בצורה חד-משמעית מחשבונות המייל שלנו, ופשוט להתעלם מהם בשביל לפנות לנו יותר זמן להתמקד בעבודה האמיתית שלנו.

"אם אתה צריך ליצור קשר עם מישהו באותו יום, השימוש באי-מייל הוא מחוץ לגבול", אומר לנקסטר. "החליפו אותו (את האימייל) באינטראקציה של העולם האמיתי, פנים מול פנים, או עשו שימוש בשיחת טלפון או כתיבת מכתב. הכי טוב אם בכלל תוכלו להתנתק יום שלם ממקום העבודה שלכם ולהתחבר מחדש ל- Off Line World (לעולם המנותק)".

כשנשאל האם ההתנזרות מתיבת המייל לא תפגע קשות בעבודה היומיומית שלנו במקום העבודה, השיב לאנקסטר: "ואיך אנשים שרדו ועבדו בעבר? האם לא נוכל להיות יותר יעילים ללא הסחת הדעת של חשבון האי-מייל שלנו?"

אז מה אתם אומרים, הייתם מוכנים לוותר על תיבת המייל שלכם ל-24 שעות? עוד לפני שתתאמצו לתת תשובה, מעניין לראות כיצד גולשי פייסבוק, שמונה כיום למעלה מ-800 מיליון גולשים, מגיבים ליוזמה הזו. באופן ממש לא מפתיע, עד כה צבר דף הפייסבוק של היוזמה רק 107 'לייקים' מאז עלה לאוויר לפני כחודשיים וחצי.

"אנחנו לא אנטי אי-מייל. רחוק מזה", נכתב בדף הפייסבוק של היוזמה. "(אי-מייל) הוא כלי חיוני וחשוב בחיי היומיום של כולנו ואחת ההמצאות החשובות ביותר של האנושות. יחד עם זאת, הוא בשימוש יתר ומנוצל לרעה על-ידי ספאמרים ואנשים שמנסים לבזבז את זמננו במשך השנים".

ללכת בלי, להרגיש עם

על העובדה שכולנו מכורים, במידה כזו או אחרת, לטכנולוגיה ולמדיה הדיגיטלית של השנים האחרונות לא ניתן לערער. אם בכל זאת אתם צריכים קצת הוכחות שימחישו עד כמה קשה לנו להתנתק מהעולם הדיגיטלי (וקשה עוד יותר עבור הדור הצעיר), אתם יכולים לעיין במחקר שפורסם בחודש אפריל האחרון על-ידי הטלגרף בבריטניה, ובו מצאו החוקרים כי 4 בני-נוער מתוך 5 שהתבקשו להתנתק למשך 24 שעות מכל סוג של מדיה דיגיטלית (טלוויזיה, מחשב, טלפונים סלולריים וכדומה) פיתחו תסמינים הזהים בחומרתם ובסימפטומים שלהם למכורים לסמים ולסיגריות המנסים להיגמל.

אז איפה אתם עומדים בכל הסוגייה? חושבים שאתם יכולים להתנתק מהאי-מייל שלכם או מהפייסבוק שלכם למשך יום שלם? מהניסיון שלנו, מדובר במשימה לא פשוטה כלל ועיקר.