הסכם זכויות השידור החדש של ברצלונה: 132.5 מיליון אירו בעונה

אלופת ספרד האריכה את חוזה הטלוויזיה עם מדיה-פרו בעונה אחת, ותקבל ב-2014/15 סכום הגבוה ב-10 מיליון אירו בהשוואה להסכם הזכויות הנוכחי שלה

מדיה-פרו האריכה בעונה נוספת את הסכם השידורים שלה עם ברצלונה. במסגרת החוזה החדש, תשלם חברת התקשורת למועדון הקטאלוני בעונת 2014/15 סכום כולל של 132.5 מיליון אירו, עלייה של 10 מיליון אירו בהשוואה להסכם הנוכחי.

ההסכם החדש, שבמסגרתו תקבל מדיה-פרו את זכויות השידור של בארסה בליגה הספרדית ובגביע המלך, ישאיר לקבוצה את תואר "המועדון המכניס בעולם מזכויות שידור" (יחד עם יריבתה הגדולה ריאל מדריד, שחתומה אף היא על הסכם בסדר גודל דומה עם מדיה-פרו).

בנוסף, תקבל ב-2014/15 מדיה-פרו את השליטה והניהול של הערוץ הפרטי של ברצלונה. עלויות התפעול השנתיות של ערוץ זה עומדות על 6 מיליון אירו.

הליגה הספרדית היא היחידה מבין הליגות הבכירות באירופה שבה מוכרים המועדונים את זכויות השידור שלהם באופן אינדיבידואלי. המצב הזה יוצר התנגדות קשה בקרב קבוצות רבות בליגה, שטוענות כי השיטה יוצרת פערים כלכליים ומקצועיים ביניהן לבין ברצלונה וריאל מדריד, שנהנות מהסכמי עתק.

במינהלת הליגה הספרדית מנסים לחתום על הסכם במסגרתו החל מ-2015, אז יסתיימו החוזים הפרטיים של כלל הקבוצות בליגה עם גופי השידור, הזכויות יימכרו בשיטה קולקטיבית, כנהוג באנגליה, גרמניה, איטליה וכו'.