קרב הירושה מתחמם: רות עופר מצטרפת למאבק

מקורבים לאלמנת יולי עופר: "רות היא שחקן חשוב בסכסוך בין דורון וליאורה עופר, ויהיה לה מה לומר בנוגע אליו - עמדתה תשפיע באופן משמעותי על תוצאותיו"

רות עופר, אלמנתו של איל ההון המנוח יולי עופר, מצטרפת לקרב הירושה בין ילדיו, דורון וליאורה. ל"גלובס" נודע כי רות, שהייתה רעייתו השלישית של יולי עופר, תגיש בימים הקרובים לבית המשפט לענייני משפחה את עמדתה בנוגע למינויו של עו"ד צבי אפרת כמנהל זמני לעיזבון יולי עופר, וכי בהמשך היא תגיש את עמדתה בנוגע לכלל הסוגיות שבמחלוקת בין ליאורה ודורון בנוגע לחלוקת עזבונו של יולי עופר.

לדברי מקורבים לאלמנה, עד עתה כל הפרסומים בתקשורת הציגו את מאבק הירושה כאילו הוא מתנהל בין שני צדדים בלבד - ליאורה ודורון. ואולם, לרות עופר יש זכויות ברכוש שהוריש בעלה המנוח, הן זכויות ספציפיות מכוח הצוואה, והן זכויות כלליות מכוח הדין - מכוח הלכת איזון המשאבים בין בני-זוג.

"רות היא שחקן חשוב בסכסוך, ויהיה לה מה לומר בנוגע אליו. עמדתה תשפיע באופן משמעותי על תוצאותיו", אמרו המקורבים.

שתי צוואות

על-פי ההערכות, בשלב זה בוחנת האלמנה ביחד עם עורכי דינה - אבנר זינגר, שמתמחה בדיני משפחה, וצבי בר-נתן ממשרד גולדפרב-זליגמן, שמתמחה בליטיגציה אזרחית - את זכויותיה העצמאיות על-פי הדין שרכשה רות בזכות חיי הנישואים עם יולי עופר. זאת, כדי לגבש עמדה סופית בסכסוך המשפטי הצפוי על עזבונו של יולי עופר.

רות עופר היא רעייתו השלישית של יולי עופר, ולא היו להם ילדים משותפים. אימם של ליאורה ודורון, מירית, היא אשתו הראשונה של יולי עופר.

כזכור, כשבוע לאחר מותו של יולי עופר בספטמבר, עם פתיחת הצוואה האחרונה שכתב בנובמבר 2008, החל מאבק ירושה בין ילדיו, בתו הבכורה ליאורה ובנו הצעיר דורון. זאת, לאחר שהתברר כי עופר הוריש את כל מניותיו בחברת "עופר השקעות" לבתו ליאורה עופר, ואילו בנו, דורון עופר, לא קיבל דבר.

אז גם התברר כי יולי עופר השאיר אחריו שתי צוואות שונות - הראשונה חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין דורון וליאורה, ואילו בצוואה השנייה העביר כאמור את כל המניות לליאורה.

על שתי הצוואות חתום עורך הדין של המשפחה, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי. בהמשך הגיש עו"ד אפרת בקשה להתמנות כמנהל עיזבון זמני.

בית המשפט ביקש את תגובת היורשים המופיעים בצוואה - ליאורה ורות עופר וכן הנכדים, ילדיהם של ליאורה ודורון. הואיל ושמו של דורון לא הופיע בצוואה, הוא נאלץ להגיש בקשה להצטרף להליך המשפטי.