ג'ון ליפסקי: "מצפים להצגת חבילה מקיפה ב-23 באוקטובר"

סגן יו"ר קרן המטבע הבינלאומית מצפה ל"חבילה מקיפה שתתמודד עם הסוגיות הכלכליות של אירופה", למרות ההודעה המאכזבת של מרקל ■ "הסוגיה היוונית צריכה להיות חלק מהפיתרון"

בצל החשש הגובר ממיתון באירופה, העיניים בשוקי העולם נשואות למנהיגי גרמניה וצרפת שיציגו תוכנית ליציאה מהמשבר, אולם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ניפצה היום (ב') את תקוות המשקיעים, שציפו להצגת התוכנית ביום ראשון הקרוב במסגרת פסגת האיחוד האירופי בבריסל, כשהבהירה כי "החלומות על חבילה הנרקמת לפתרון כולל של משבר החוב לא יוגשמו".

ג'ון ליפסקי, סגן יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, התייחס היום לתקוות המשקיעים ואמר כי "ישנם בהחלט סיכונים לכלכלה, אולם אנו מצפים להצגת חבילה מקיפה ב-23 באוקטובר שתתמודד עם הסוגיות הכלכליות של אירופה". ליפסקי אמר גם כי הוא מצפה לאישורה של הקרן לנתח נוסף בחבילת הסיוע הראשונה ליוון, למרות שלטענתו יש להתייחס לסוגיה היוונית כחלק מחבילה גדולה יותר לגוש האירו.

התקוות בשווקים להצגת פתרון כולל למשבר באירופה התגברו אף יותר לאחר שפורום מדינות ה-G20, שנפגש בסוף השבוע האחרון בפריז, הוציא הודעה ביום שבת ובה קריאה למנהיגי אירופה להציג תוכנית פתרון למשבר ב-23 באוקטובר.